آموزش مدیریت پسماند به کودکان سمنانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از آموزش مدیریت پسماند به کودکان این شهر خبر داد و گفت: توزیع کیسه‌های جمع‌آوری زباله در خودرو، توزیع کیسه‌های مخصوص نان و ثبت‌نام و راهنمایی شهوندان برای استفاده از سامانه سیوا از اقدامات سازمان در راستای آموزش مدیریت پسماند بوده است.

مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حضور فعال و پررنگ سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان در نمایشگاه مدیریت شهری، اظهار کرد: غرفه آموزشی سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان به همت عوامل سازمان و با دعوت از کودکان پیش‌دبستانی‌، اقدام به آموزش مبانی اصولی تفکیک زباله از مبدا و راهکارهای کاهش تولید زباله با استفاده از نقاشی، رنگ‌آمیزی، اجرای نمایش عروسکی و اهدای جوایز کرده است.

وی افزود: توزیع کیسه‌های جمع‌آوری زباله در خودرو، توزیع کیسه‌های مخصوص نان، ثبت‌نام و راهنمایی شهروندان برای استفاده از سامانه سیوا، توزیع تراکت‌های تبلیغاتی در خصوص سامانه، توزیع بروشور خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری و نصب بنرهای معرفی سازمان به بازدیدکنندگان نمایشگاه از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری در برپایی این نمایشگاه بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان درخصوص آخرین اقدامات این سازمان در راستای حفاظت از محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: اخیراً نشست توجیهی میان معاونت خدمات شهری و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان برگزار شد، در این نشست دو طرف ایده‌های راهبردی و کاربردی در راستای پیشبرد اهداف محیط‌زیستی را ارائه کردند.

اعوانی اضافه کرد: عملکرد این دو سازمان برای حفاظت از محیط‌زیست شهری و فرهنگ‌سازی شهروندی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و پیشنهاداتی در راستای پیشرفت برنامه‌های سال جاری برای حصول نتایج مطلوب و کسب رضایت شهروندان ارائه شد.

وی با اشاره به نارضایتی برخی شهروندان و مسافران از نظافت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، بر ضرورت نظافت همه‌روزه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر تاکید و تصریح کرد: اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه یکی از شاخصه‌های رفاه و پیشرفت در هر مجموعه شهری است؛ در این راستا کارکنان سازمان مدیریت پسماند شهرداری روزانه مشغول نظافت و شست‌وشوی سرویس بهداشتی‌های سطح شهر هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: تمام این موارد به منظور گسترش خدمات عمومی و دسترسی به سرویس‌های بهداشتی پاکیزه در سطح شهر انجام می‌شود، اما گاه مشاهده شده شیشه، شیرآب، شلنگ‌ها و روشنایی سرویس‌های بهداشتی بارها تخریب شده است.

اعوانی تاکید کرد: عوامل سازمان تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن وسایل تخریب شده را تعمیر کنند تا شاهد نارضایتی شهروندان و مسافران نباشیم.

کد خبر 587356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.