بهترین شرکت خرید افزودنی‌های بتن در ایران

افزودنی‌های بتن امروزه بسیار متنوع بوده و توانسته‌اند نقش بسیار مهمی را در صنعت ساختمان سازی ایفا کنند.

اضافه شدن برخی از مواد معدنی و شیمیایی در فرآیند اختلاط بتن به صورت صد در صدی بر خواص آن تأثیر گذاشته و سبب استفاده بهتر از بتن می‌گردند.

افزودنی بتن چیست؟

برای ساخت بتن در شرایط مختلف نیاز است که از برخی مواد استفاده شود، تا بتن‌ها قابلیت استفاده در محیط‌های بسیار سرد، محیط‌های گرم و مرطوب را با رعایت استاندارد و کیفیت خوب داشته باشند.
افزودنی‌های متعدد برای اختلاط در بتن تولید شده‌اند که بعضی از آنها به صورت پودر و بعضی به صورت مایع می‌باشند. برخی از این افزودنی‌ها برای روان کردن بتن و برخی برای سرعت گیرش بتن به آن اضافه می‌شوند. اما همه افزودنی‌ها موجب می‌شوند تا میزان مصرف آب در بتن کاهش پیدا کند.
برای تعریف افزودنی بتن باید بگوییم که یک ماده به غیر از سیمان پرتلند، سنگدانه و آب بوده که به صورت مایع یا پودر به این مواد اضافه می‌شود. از آن برای اصلاح خواص بتن قبل از اختلاط یا در حین اختلاط استفاده می‌کنند.
اشتباه کردن در مورد استفاده از مواد افزودنی بتن ممکن است که عواقب بسیار سختی را به وجود بیاورد. به همین جهت نیاز است که در هنگام استفاده، حتماً از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفته شود.

بررسی انواع افزودنی بتن

موادی که برای کسب خواص ویژه به بتن اضافه می‌شوند، را افزودنی بتن می‌گویند که این مواد با توجه به نوع کاربرد در زمان اختلاط بتن یا در زمان استفاده از بتن برای اتصال مصالح مختلف به یکدیگر به کار می‌روند.
با پیشرفت‌هایی که در صنعت مصالح ساختمانی به وجود آمده، در حال حاضر انواع مختلفی از افزودنی بتن طراحی و تولید شده که موجب می‌شود، تا در هر شرایطی بتوان از بهترین محصول استفاده کرد.

در این بخش به بررسی برخی از انواع افزودنی بتن که کاربرد بیشتری دارند می‌پردازیم:

ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یا همان مکمل بتن جزء مواد بسیار پرکاربرد و مهمی است که سبب اصلاح ویژگی‌های بتن شده و موجب نفوذ ناپذیر کردن بتن در برابر آب و رطوبت می‌شود. این ماده پرکاربرد از مواد و ترکیبات خاصی تشکیل می‌شود که هر کدام از این ترکیبات به طور مجزا می‌تواند سبب افزایش کیفیت بتن گردد.

چسب بتن

چسب بتن یک ماده بسیار با کیفیت و پرکاربرد است که برای چسباندن بتن قدیم به بتن جدید استفاده می‌شود. شرایط استفاده از این چسب بسیار ساده بوده و به همین جهت در فضاهای مختلف آن را به کار می‌برند. این چسب برای ترمیم آسیب دیدگی‌های سطحی و اساسی بتن، اصلاح آسیب‌های سازه‌ای، افزایش چسبندگی بتن به میلگردها و کاهش آب انداختگی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب آب بند

چسب آب بند جزء مهمترین افزودنی‌های بتن است که با اضافه کردن آن به بتن از نفوذ هرگونه آب و رطوبت به سازه جلوگیری می‌کند. در واقع استفاده از این نوع چسب سبب افزایش سرعت کار و بالاتر رفتن کیفیت نهایی سازه‌های مختلف می‌گردد. این چسب معمولاً به شکل مایع بوده و با رنگ شیری به بازار ارائه می‌شود که در برابر نور خورشید، آتش، رطوبت، گرما و سرما مقاومت بالایی دارد.

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی که از دو جزء رزین و هاردنر تشکیل شده و به آسانی قابلیت استفاده دارد. قرار گرفتن این دو جزء در کنار یکدیگر سبب افزایش میزان چسبندگی و مقاومت بالا در سازه‌های گوناگون می‌گردد. از چسب‌های اپوکسی با توجه به ترکیبات و نحوه آماده سازی برای چسباندن سطوح مختلف مانند: پلاستیک، بتن، چوب، کاشی، سرامیک و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌کنند.

بررسی خواص مواد افزودنی بتن

با بررسی دقیق مواد افزودنی بتن در می‌یابیم که این مواد بسیار گسترده بوده و در هر شرایط آب و هوایی می‌توان از نوع خاص این افزودنی‌ها استفاده کرد.
از مهمترین خواص مواد افزودنی بتن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

تنظیم و بهبود ویژگی‌های بتن

با انتخاب درست و اصولی افزودنی‌ها، امکان تنظیم و بهبود ویژگی‌های بتن متناسب با شرایط آب و هوا و استفاده فراهم می‌گردد.

اجرا در شرایط سخت و دشوار

با اضافه کردن این مواد به بتن عملیات بتن ریزی با حفظ کیفیت خواسته شده در شرایط سخت آب و هوایی و شرایط نامساعد امکان پذیر می‌گردد. می‌توان در مسافت‌های طولانی بتن را بدون مشکل در کیفیت حمل کرد.

مقابله با پیشامدهای ناگهانی

با استفاده از مواد روان کننده از گرفتن لوله‌های پمپ و در رفتن قالب در هنگام بتن ریزی با پمپ جلوگیری می‌شود. به همین جهت هیچ‌گونه خطری در عملیات بتن ریزی به وجود نمی‌آید.

دستیابی به ویژگی‌های خاص

با استفاده کردن از افزودنی‌های خاصی مانند هوازا، حباب ساز، افزودنی‌هایی برای روانی بتن، زود گیری بتن، دیرگیری بتن، می‌توان بتن را متناسب با شرایط استفاده، آماده سازی کرد.

کاهش خطرات محیط کار و محیط زیست

استفاده از این مواد سبب بهره وری بهتر نیروهای کار می‌شود و انجام آسان‌تر بتن ریزی خطرات محیط کار را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل دور ریز نشدن بتن، محیط زیست نیز حفظ می‌گردد.

بهترین شرکت برای خرید افزودنی‌های بتن در ایران

پیدا کردن یک شرکت معتبر برای خرید افزودنی‌های بتن در ایران موجب می‌شود تا در شرایط مختلف بهترین افزودنی را تهیه کرده و با استفاده از آن در صنعت ساختمان، سازه‌های مستحکم به وجود بیایید.
مجموعه بتن شیمی خاتم با در اختیار داشتن کادر تخصصی کارشناسی و اجرایی باتجربه، می‌تواند به خریداران افزودنی‌های بتن کمک کند، تا مناسب‌ترین نوع محصولات را برای انجام پروژه‌های مختلف در سطح کشور انتخاب کنند.
از مهمترین ویژگی‌هایی که یک مجموعه معتبر در زمینه ارائه محصولات از آن برخوردار است، داشتن محیط انبار کاملاً استاندارد می‌باشد. زیرا نیاز است برخی از این افزودنی‌ها در دمای مثبت ۵ درجه سانتیگراد نگهداری شوند، تا از یخ زدگی آنها محافظت گردد.
برای دریافت اطلاعات کامل در مورد انواع افزودنی‌های بتن مانند ژل میکروسیلیس، چسب آب بند، چسب بتن و موارد مختلف دیگر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید. پس از دریافت مشاوره به صورت رایگان با گرفتن لیست قیمت افزودنی‌های بتن می‌توانید بهترین محصولات را سفارش دهید.
این مجموعه با امکان ارسال محصولات خریداری شده به اقصی نقاط کشور در سریع‌ترین زمان کاری سبب شده تا همه افراد که به این مواد نیاز دارند بدون دغدغه محصول مد نظر خود را به آسانی بخرند.

کد خبر 587339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.