ضرورت جبران عقب‌ماندگی محلات هدف بازآفرینی در مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رفع عقب‌ماندگی محلات هدف بازآفرینی منطقه ۱۰، امری ضروری است تا مشکلات موجود رفع شود، چرا که در سال‌های گذشته آن گونه که باید به رفع چالش‌ها توجهی نشده است.

سیدابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تخصیص اعتبار برای پروژه‌های زودبازده منطقه ۱۰ شهر مشهد، اظهار کرد: دو محله «امام هادی (ع)» و «خاتم‌الانبیاء (ص)» جزو محلات هدف بازآفرینی محسوب می‌شود، این محلات، جزو محلات کم‌برخوردار بوده که نیازمند توجه جدی‌تری است.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۰ خیابان‌های «نهضت» و «یوسفیه» را نیز داریم که البته در نقشه اولیه بازآفرینی لحاظ نشده است، این مناطق با وجود جدیدالاحداث بودن، دارای بافت نامناسبی است، لذا باید جزو محلات هدف قرار گیرد تا مشکلات آن رفع شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مجموع اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ منطقه ۱۰ حدود ۹۱ میلیارد تومان است، امسال و سال گذشته برای این منطقه در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز در نظر گرفته شده که حدود ۱۴.۶ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

وی در خصوص احصای اولویت‌های پیش‌بینی شده برای محلات هدف بازآفرینی منطقه ۱۰، اضافه کرد: اجرای شبکه هدایت آب‌های سطحی، تعریض و بازگشایی معابر اصلی و فرعی، تملک و احداث پارک‌های محلی و احداث سوله‌های بحران و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله این اولویت‌ها است.

علیزاده خاطرنشان کرد: عقب‌ماندگی محلات هدف بازآفرینی باید در این منطقه جبران شود، چرا که در سال‌های گذشته نیز آن گونه که باید به مشکلات این منطقه توجهی نشده است، یکی از پروژه‌های مهم و شاخص منطقه ۱۰، مربوط به «کال زرکش» است، تاکنون حدود ۲.۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی به این پروژه تخصیص یافته و تکمیل آن نیز مستلزم حمایت دولت است.

وی با تاکید بر اینکه هشت میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی احداث کندروی پیامبر اعظم (ص) اختصاص یافته است، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی منطقه ۱۰ تکمیل پروژه احداث کندروی پیامبر اعظم (ص) حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر 587331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.