آغاز به کار طرح محدوده کم‌آلاینده در ساری

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری گفت: طرح LEZ ( محدوده کم‌آلاینده) منطبق با استانداردها، از اقدامات زیست‌محیطی شهرداری به منظور کاهش میزان آلاینده‌ها است.

عباس اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس توافق شورای عالی ترافیک درخصوص سامانه یکپارچه مرکز معاینه فنی، مقرر شد تمام اطلاعات خودروها روی این سامانه متمرکز شود تا امکان نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی فراهم آید.

وی داشتن معاینه فنی را امری ضروری جهت تردد در محدوده اجرای طرح LEZ ( محدوده کم‌آلاینده) دانست و افزود: تمام دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، پلاک خودروها را به صورت کاملاً مکانیزه از مراکز معاینه فنی استعلام می‌کنند و درصورتی‌که خودرو گواهی معاینه فنی معتبر نداشته باشد، توسط پلیس اعمال قانون می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری انجام تست معاینه فنی خودروهای شخصی به صورت سالیانه را اجباری دانست و خاطرنشان کرد: خودروهای غیراستاندارد با آلایندگی بالا اجازه تردد در این محدوده را ندارند و رانندگان خودروهایی که خواستار تردد در این مناطق هستند باید استانداردهای تعیین شده را رعایت کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: طرح LEZ ( محدوده کم‌آلاینده) منطبق با استانداردها، از اقدامات زیست‌محیطی شهرداری به منظور کاهش میزان آلاینده‌ها است که از امروز آغاز شد.

کد خبر 587326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.