نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل

مبل استیل در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد این نوع از مبلمان علاوه بر شیک و خاص بودن بسیار مقاوم هستند و هیچ گاه تکراری نمی‌شوند.

‌اگر به دنبال خرید یک مبل لاکچری برای منزل خود هستید لازم است در خصوص نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل بیشتر بدانید. مبل استیل در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد این نوع از مبلمان علاوه بر شیک و خاص بودن بسیار مقاوم هستند و هیچ گاه تکراری نمی‌شوند. در این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی و نکات کلیدی خرید مبل استیل آشنا شوید.

مبل استیل دارای چه ویژگی‌هایی است؟

از نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل باید بدانید ویژگی‌های آن است. بدنه اصلی چوب استیل از کلاف و چوب ساخته شده است. از آنجایی که در متریال ساخت مبل استیل بیشتر از چوب استفاده می‌شود باید چوب به کار رفته با کیفیت و درجه یک باشد. اگر در متریال ساخت مبل استیل از چوب مرغوب و محکمی استفاده شود به نسبت دوام و کیفیت مبل استیل نیز بالا خواهد بود.

خصیصه دیگر مبل استیل استفاده از هنر منبت کاری است. در صورتی که چوب به کار رفته در مبل از نوع چوب با کیفیتی باشد طرح منبت کاری ظریف و با کیفیت خواهد بود. مبل استیل دارای منبت کاری‌های بسیار زیبایی است.

همان طور که گفتیم متریال به کار رفته در مبل استیل از دو بخش مهم چوب و کلاف است. کلافی که در بازار به عنوان بهترین کلاف در ساخت مبل است کلاف دوبل است که مبل استیل باید با این کلاف ساخته شده باشد.

نکات اصلی که در هنگام خرید مبل استیل باید توجه کرد

گاهی یک انتخاب اشتباه می‌تواند شما را از لذت داشته‌هایتان محروم کند. در نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل داشتن فضا و محیط مناسب برای این نوع مبلمان بسیار مهم است. در خانه‌هایی با متراژ کوچک اصلاً خرید مبل استیل پیشنهاد نمی‌شود، برای این نوع مبلمان باید متراژ خانه بزرگ باشد.

اگر سایر دکوراسیون منزل شما اسپرت یا مینیمال است به هیچ عنوان به سراغ خرید مبل استیل نروید زیرا این مبلمان به دلیل اشرافی بودن مناسب دکور اشرافی است. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید برای خرید مبل استیل اقدام کنید.

نحوه چیدن مبلمان استیل

یکی از دلایل پر طرفدار بودن مبل استیل چیدمان شیکی است که در دکوراسیون خانه دارید. تمام اجزاء یک دکوراسیون زیبا را می‌توانید با خرید مبل استیل داشته باشید. این مبلمان به دلیل منبت کاری زیبای چوب و پایه‌های شیک و منحصر به فرد با پارچه‌های اشرافی و خاص یک پکیج کامل از تمام چیزهایی است که به خانه شما روح می‌بخشد.

اگر انتخاب شما مبل استیل است نیاز به خریدن دکور و آباژور ندارید؛ زیرا فضای شلوغ و بهم ریخته‌ای را به محیط خانه شما می‌دهد. رعایت اصول و نکات طراحی داخلی در چیدمان مبل استیل بسیار حائز اهمیت است.

در صورتی که از پارچه‌های طرح دار در مبل استیل به کار رفته است باید پرده خانه را ساده انتخاب کنید آن هم با رنگ‌هایی که هارمونی با رنگ مبل داشته باشد.

مبل استیل را می‌توانید با چیدمان قرینه یا متقارن به کار ببرید. در صورتی که فضای پذیرایی مربع باشد بهترین فضا را برای یک دکور اشرافی خواهید داشت. در صورتی که فضای پذیرایی مستطیل باشد نحوه چیدن مبل استیل قدری دشوار است، قبل از هر چیزی جای مبل سه نفره را مشخص کنید و از سایر فضا برای چیدن مبل یه نفره و دو نفره استفاده کنید.

نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل

اهمیت راحتی در خرید مبل استیل

یکی از نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل راحت بودن آن است. البته نمی‌توان انتظار داشت مبل استیل به خاطر ویژگی ظاهری مانند مبل‌های چستر یا مبل راحتی باشد، اما می‌توانید با انتخاب یک مبل استاندارد استیل آن میزان راحتی مطلوب را به دست بیاورید.

راحت بودن مبل یک اصل اساسی است زیرا انتخاب مبلمانی که نشیمن گاه استاندارد یا پشتی استانداردی ندارند علاوه بر اینکه در زمان استفاده از آن حس خوشایندی نخواهید داشت به مرور زمان باعث آسیب رساندن به ستون فقرات خواهد شد. در هنگام خرید به استاندارد بودن پشتی و دسته‌ها توجه کنید. زمانی استفاده از مبل استیل به راحت بودن فضای دست و کمر خود توجه داشته باشید.

در نشیمن مبل استیل باید از فوم سرد استفاده شده باشد زیرا این نوع از فوم ها علاوه بر راحت بودن در اثر استفاده متداول در مرور زمان شکل ظاهری خود را از دست نخواهند داد.

بهترین رنگ بندی در خرید مبل استیل

از آنجایی که انتخاب مبل استیل توسط اشخاصی است که می‌خواهند فضای اشرافی به خانه بدهند باید در انتخاب رنگ دقت بیشتری خرج کنند و از رنگ‌های اشرافی استفاده کنند. رنگ اصلی پارچه رومبلی مبل استیل طلایی و نقره‌ای است و بسیار رنگ‌های خاص و زیبایی هستند این رنگ بندی بیش از این طرفداران زیادی داشت تا اینکه رنگ‌های سفید و استخوانی نیز در صنعت مبل استیل کاربرد یافت که با استقبال زیادی رو به رو شد.

چوب مبل استیل در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود اما ترکیب رنگ چوب با رنگ پارچه باید هارمونی داشته باشد. در پارچه‌هایی با رنگ کرم و زیتونی مناسب‌ترین نوع رنگ چوب سفید یا استخوانی است. رنگ‌های فیلی و کاراملی نیز بسیار ترکیب جذابی به مبلمان استیل می‌دهند این رنگ‌ها طرفداران زیادی نیز دارد.

اگر از چوب‌هایی با رنگ تیره در ساخت مبل استیل استفاده می‌کنید باید در انتخاب پارچه دقت بیشتری خرج کنید تا مبل خانه شما تیره به نظر نیاید. اصولاً برای مبلمان استیل با چوب تیره مناسب‌ترین انتخاب پارچه ساده است. از آنجایی که مبل استیل مورد پسند، خاص پسندان است این نوع مبلمان با رنگ‌های روشن زیبایی چشم گیری دارند. این موارد از اصول و نکات مهم و کلیدی در خرید مبل استیل است که بر اساس سلیقه می‌توانید انتخاب دیگری داشته باشید.

کلام آخر: به دلیل زیبایی و لوکس بودن مبل استیل این نوع از مبلمان طرفداران زیادی دارند از سوی دیگر برای اینکه فضای اشرافی و شیکی را در منزل خود ایجاد کنید بهتر است مبل استیل را در رنگ بندی روشن مانند استخوانی خریداری کنید.

از آنجایی که در بین مبلمان منزل مبل استیل از قیمت بالاتری برخوردار است حتماً از فروشگاه‌های معتبر آن را خریداری نمایید. مجموعه مونیکا چوب با جدیدترین روش‌های ساخت مبلمان از بهترین مواد اولیه و متریال روز دنیا در ساخت مبل استیل به کار برده است. شما می‌توانید انواع مبلمان منزل در تنوع رنگ و طرح را از کارشناسان ما بخواهید.

کد خبر 587319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.