ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق در وزارت ارشاد شکل گرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است و مراسم‌ها ملی و بین‌المللی را برای این شخصیت اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مهدی اسماعیلی شامگاه امروز_ یک‌شنبه نوزدهم تیرماه_ در جشن بزرگ قربان در قیدار نبی (ع)، اظهار کرد: در همه کشورها هویت تاریخی یک مسئله مورد تأکید است.

وی گفت: کسانی که در حوزه مطالعات تاریخی فعالیت دارند، کاملاً متوجه این هستند که یک حرکت علمی جهت‌دار طراحی شده که کشورهای مثل ایران از هویت تاریخی خود دور شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن برای مقابله با مقابل شمس‌الشموس امام رضا (ع) با برپایی نمادهای دیگر تلاش می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: دشمن در این پروژه شکست خورد، یعنی علاقه مردم به خاندان اهل بیت (ع) اجازه نداد که این اتفاق بیافتد و در نهایت امام راحل که از همان خاندان بودند.

وی افزود: قیدار نبی (ع) باید یک روز پایتخت تاریخی سراسر جهان اسلام باشد و پاسداشت این جایگاه با یک همت جمعی رخ خواهد داد و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود را پاسداشت این بزرگان می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاس‌داشت این چهره‌ها در تاریخ اسلام و ادیان ابراهیمی اشاره کرد و افزود: با پیوند ایران به این پیامبر از پرچم‌داران توحید می‌توانیم سرتاسر این تاریخ را به عنوان توحید و پاسداران توحید مجدد تعریف کنیم.

اسماعیلی گفت: پس از ۴۳ سال پیروزی انقلاب بر ما تکلیف است که نمادهای هویت ساز که برخی با دسیسه بدخواهان ایران و جریان‌های وابسته تلاش بر فراموشی آن‌ها شده احیا کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم یک نقطه نورانی برای ایران متصور شویم درخشان‌تر از قیدار نبی (ع) وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق شکل گرفته است و مراسم‌ها ملی و بین‌المللی را برای این شخصیت اجرا خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: قیدار نبی (ع) به برکت نام حسین‌بن‌علی یکی از نقاط درخشان کشور است و در هر بخش استان زنجان نام امام حسین (ع) طنین‌انداز است.

وی گفت: در کل کشور تجلیل از این مفاخر در دستور کار است و برای روز مباهله و عید غدیر در مجموعه‌های فرهنگی و هنری کارهای جدیدی انجام می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 587271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.