از احداث دانشکده کشاورزی تا لزوم تشکیل کارگروه مانع‌زدایی در سرمایه‌گذاری

در جلسه کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر دزفول با نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی بر احداث دانشکده کشاورزی و تشکیل کارگروه مانع زدایی در سرمایه‌گذاری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه امروز یکشنبه _نوزدهم تیرماه_ جلسه کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر دزفول با حضور احمد آوایی تشکیل شد.

علیرضا مجدی‌نسب، عضو شورای اسلامی شهر دزفول در این جلسه اظهار کرد: یک هیئت عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری دزفول باید ایجاد شود تا در حوزه تکمیل پروژه‌های ناتمام، پروژه‌هایی دچار مشکل شده‌اند و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های مصوب کارگروه‌ها اقدام کند.

وی افزود: از آنجایی که دزفول قطب کشاورزی استان است، بر اساس پیگیری‌هایی که در گذشته صورت گرفته بود، مجوز تشکیل دانشکده کشاورزی به دزفول اختصاص یافت، اما متأسفانه این دانشکده تاکنون تشکیل نشده است، از آن جایی که تشکیل دانشکده کشاورزی زمینه اشتغال زیادی را برای جوانان فراهم می‌کند، انتظار می‌رود پیگیری شود تا این دانشکده بر طبق دستورالعمل قبل خود در دو رشته‌ای که پیش‌بینی شده بود، تشکیل شود.

در ادامه جلسه علیرضا زمانی‌راد، دیگر عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر دزفول، ضمن تبریک عید سید قربان توضیح داد: ظرفیت‌های قانونی شورای شهر به ویژه کمیسیون اقتصادی این شورا که با حضور متخصصین، صاحب نظران و افرادی که داوطلبان با حضور خود پیگیر رفع مشکلات و ارائه راهکاری پیشنهادی برای کمک به رفع موانع هستند، باید معرفی شوند.

وی ادامه داد: چنین جلساتی باید به صورت ماهیانه برگزار شوند تا بتوانیم خروجی مناسبی داشته باشیم، همچنین کارگروهی با حضور مدیریت ارشد شهر تشکیل شود تا موانع موجود در سرمایه‌گذاری و مشکلات سرمایه‌گذاران شهر رفع شوند.

زمانی‌راد تاکید کرد: امیدوارم تداوم چنین نشست‌هایی منجر به عمران، آبادانی و توسعه هرچه بیشتر شهر دزفول در حوزه‌های مختلف شود.

سیداحمد آواری، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: در هر استان و شهرستان یکی سری خصوصیات بارز وجود دارد، دزفول نیز دارای ویژگی‌های خاص خود است، نوعی محافظه‌کاری در مدیریت وجود دارد که منجر می‌شود، حضور سرمایه‌گذار و انجام فعالیت آن به کندی پیش رود، باید با تشکیل یک کارگروه با مطالعه، پیگیری و آسیب‌شناسی لازم در راستای رفع این مشکل تلاش شود، فرایند سرمایه‌گذاری تسهیل و به طور کلی چنین مشکلی دیگر وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فرایندها باید تسهیل یابد، ادامه داد: دزفول مسائل خاص خود را دارد، از این رو باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و با مطالعه علمی آسیب شناسی صورت گیرد تا در راستای رفع مشکلات تلاش شود، فرایندها و انجام امور نه تنها در بخش‌نامه بلکه در عمل نیز آسان شوند.

کد خبر 587267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.