گستردگی ساختار اداری مشکلات را برطرف نمی‌کند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گسترده شدن ساختار اداری مشکلات را رفع نمی‌کند، گفت: این اقدام جز اینکه از نظر هزینه‌های اداری و تفکیک ساختمان‌ها هزینه‌ای بر بیت‌المال تحمیل می‌کند ثمره دیگری ندارد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نباید کم کاری در عرصه‌های مدیریتی را با تغییر در ساختار اداری رفع کرد زیرا این موضوع غلط است.

وی با بیان اینکه گسترده شدن ساختار اداری راه حل اصلی نیست، ادامه داد: این اقدام جز اینکه از نظر هزینه‌های اداری و تفکیک ساختمان‌ها هزینه‌ای بر بیت‌المال تحمیل می‌کند ثمره دیگری ندارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه اکنون در کشور نهادهایی فعال هستند که موازی کاری بسیاری دارد، به طور مثال ارشاد باید با اوقاف و امور خیریه، امور مساجد و سیاستگذاری ائمه جمعه ادغام شود؛ در بسیاری از نهادهای دیگر نیز باید این اقدام صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تعدد ارگان‌ها نمی‌تواند مشکلات را رفع کند، باید در تصمیم گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها و جلوگیری از رانت‌ها و فسادها اقدام اساسی انجام دهیم.

به گفته نقدعلی، گسترده کردن ساختار اداری جز هزینه و بار اضافی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، از این رو یک وزارتخانه می‌تواند با معاونت‌های متعدد نیز کار را جلو ببرد.

کد خبر 587258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.