درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

تیم فوتبال بنفیکا در سال‌های اخیر با فروش ستارگان آینده دار خود، توانسته سود حیرت انگیزی از این طریق بدست بیاورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بنفیکا به همراه پورتو و اسپورتینگ یکی از سه تیم بزرگ لیگ فوتبال پرتغال هستند. عقاب‌ها رکورد ۳۷ عنوان قهرمانی لیگ پرتغال، همراه با ۲۶ جام تاکا د پرتغال را به دست آورده‌اند که یک رکورد است. بنفیکا همچنین در سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ به صورت قهرمان جام‌های اروپایی شده است.

در طول سال‌ها، نام‌های بزرگ زیادی برای این تیم بازی کرده‌اند، از جمله اوزبیو، ماریو کولونا، لوئیزائو، آنخل دی ماریا، نونو گومز، روبن دیاس و دیوید لوئیز، که همگی تبدیل به یک ستاره شدند.

در قرن بیست و یکم، بنفیکا بازیکنان زیادی پرورش داده است، مانند ژائو فلیکس، رناتو سانچس، یان اوبلاک و ویکتور لیندلوف، که به سمت باشگاه‌های بزرگ اروپایی نقل مکان کرده‌اند.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

در واقع، بنفیکا بیش از ۱ میلیارد یورو (۸۴۰ میلیون پوند / ۱.۰۱ میلیارد دلار) در فروش نقل و انتقالات از ابتدای قرن به دست آورده است. آخرین مهره صادراتی از لیسبون، داروین نونز، مهاجم اروگوئه‌ای بود که با ۷۵ میلیون یورو (۶۴ میلیون پوند/۷۹ میلیون دلار) به لیورپول پیوست.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

۱۰ فروش پرسود بنفیکا

آنخل دی ماریا | ۳۳ میلیون یورو | رئال مادرید | ۲۰۱۰

آنخل دی ماریا ممکن بود کار خود را در آرژانتین با روساریو سنترال شروع کند، اما در طول سه سال حضورش در بنفیکا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به شهرت رسید. این وینگر در بنفیکا تأثیرگذار بود، به خصوص در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹، زمانی که به باشگاه کمک کرد تا عناوین لیگ برتر و تاکا دا لیگا را کسب کند. او آن را با یک رقابت چشمگیر در جام جهانی ۲۰۱۰ برای آرژانتین دنبال کرد و جای تعجب نیست که رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۰ او را به خدمت گرفت.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

رناتو سانچس | ۳۵ میلیون یورو | بایرن مونیخ | ۲۰۱۶

رناتو سانچس که محصول جوانان بنفیکا بود، به نظر می‌رسید که در مقطعی در فوتبال اروپا خیره کننده عمل کند. او در فصل ۱۶-۲۰۱۵ در بنفیکا به تیم بزرگسالان راه پیدا کرد. اما یک فصل، تمام آن چیزی بود که جوانی که در آن زمان ۱۸ سال داشت، لازم بود تا بزرگترین باشگاه‌های قاره را مورد توجه قرار دهد.

این هافبک پرانرژی، به شدت با پیوستن به منچستریونایتد مرتبط بود اما در نهایت تصمیم گرفت در تابستان ۲۰۱۶ با مبلغ ۳۵ میلیون یورو به بایرن مونیخ بپیوندد. این بالاترین مبلغ در آن زمان برای یک بازیکن پرتغالی در لیگ برتر آن کشور بود.

او به پرتغال کمک کرد تا در یورو ۲۰۱۶ قهرمان شود و چند ماه بعد جایزه پسر طلایی به او اهدا شد. دوران حرفه‌ای سانچس هرگز در بایرن اوج نگرفت، اما او به چیزی شبیه به بهترین‌هایش در لیل بازگشته است و اکنون انتظار می‌رود در یکی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا بازی کند.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

ویکتور لیندلوف | ۳۵ میلیون یورو | منچستریونایتد | ۲۰۱۷

لیندلوف در تابستان ۲۰۱۲ در سن ۱۷ سالگی توسط بنفیکا کشف شد. پس از اینکه در ابتدا خود را در تیم دوم بنفیکا ثابت کرد، مدافع میانی سوئدی به تیم بزرگسالان ارتقا یافت و هرگز به عقب نگاه نکرد. او یکی از مهره‌های اصلی بنفیکا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ بود و ۴۷ بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داد. او در طول فصل با چندین باشگاه لیگ برتری مرتبط بود و در تابستان ۲۰۱۷، منچستریونایتد او را جذب کرد.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

نلسون سمدو | ۳۵.۷ میلیون یورو | بارسلونا | ۲۰۱۷

سمدو یکی دیگر از ستاره‌های پرتغالی است که در بنفیکا نامی برای خود دست و پا کرد. این مدافع راست، پس از پیوستن به جمع این تیم پرتغالی، از باشگاه دوران کودکی اش "سینترنسه" در سال ۲۰۱۲، پس از چند فصل حضور در لیست ذخیره و یک دوره قرضی، جایگاه خود در استادیو دالوژ را تثبیت کرد. او در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ از یک فصل فوق العاده؛ لذت برد، با بازی‌های درخشان خود در کناره سمت راست، توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ را به خود جلب کرد و این بارسلونا بود که در نهایت او را در تابستان ۲۰۱۷ جذب کرد. سمدو سه فصل را در نیوکمپ گذراند و در سال ۲۰۲۰ به وولوز پیوست.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

رائول خیمنز | ۳۸ میلیون یورو | گرگ‌ها | ۲۰۱۹

رائول خیمنز از ولوز در حال حاضر یک مهاجم قابل اعتماد در لیگ برتر است، اما او رویاهای خود را در بنفیکا ساخت. این بازیکن مکزیکی قبل از امضای قرارداد با غول اسپانیایی اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۴، از تیم جوانان کلاب آمریکا بیرون آمده بود، اما فصل ناامیدکننده‌ای که او را فقط یک گل به ثمر رساند، باعث شد که او باشگاه را به مقصد بنفیکا ترک کند. در سه فصل حضور در لیسبون، خیمنز در ۱۲۰ بازی ۳۱ گل به ثمر رساند و پیش از فصل ۱۹-۲۰۱۸، باشگاه وولوز، خیمنز را به صورت قرضی با گزینه خرید به مبلغ ۳۸ میلیون یورو جذب کرد. پس از شروع خوب زندگی خیمنز در انگلیس، وولوز تصمیم گرفت این بند را فعال کند و در آوریل ۲۰۱۹ او را برای همیشه به خدمت بگیرد.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

اکسل ویتسل | ۴۰ میلیون یورو | زنیت | ۲۰۱۲

اکسل ویتسل یک هافبک میانی که در روزهای اولیه خود نقش تهاجمی و وینگر را بازی می‌کرد، زمانی که در سال ۲۰۱۱ در سن ۲۲ سالگی به بنفیکا ملحق شد، یک بازیکن جوان بود. اما پس از فصلی که در آن بازیکن بلژیکی همه و همه را تحت تأثیر قرار داد، به تیم روسی زنیت پیوست که بند آزادسازی در قرارداد ویتسل را فعال کرد. ویتسل متعاقباً یک حرکت شوکه کننده به چین انجام داد و در نهایت به اروپا بازگشت تا با بوروسیا دورتموند پیوند بخورد. او سپس در تابستان ۲۰۲۲ به اتلتیکو مادرید پیوست.

ادرسون | ۴۰ میلیون یورو | منچسترسیتی | ۲۰۱۷

معمول نیست که ببینیم یک باشگاه ۴۰ میلیون یورو برای یک دروازبان خرج می‌کند، اما این دقیقاً همان کاری است که پپ گواردیولا و منچسترسیتی در تابستان ۲۰۱۷ انجام دادند. گواردیولا، این برزیلی چابک را، بهترین دروازه بانی می‌دانست که برای سبک فوتبالش مناسب است و به سرعت عمل کرد تا او را برای تیم خود جذب کند. جالب اینجاست که ادرسون در سال ۲۰۱۵ و یک فصل به بنفیکا پیوسته بود، اما در پایان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ خیلی زود خود را در ترکیب اصلی ثابت کرده بود. بنابراین، پس از یک فصل درخشان که باعث شد بنفیکا قهرمان لیگ برتر، تاکا د پرتغال و سوپرتاکا کاندیدو د اولیویرا شود، ادرسون مردی مهم برای باشگاه‌های اروپایی بود و انتقال به سیتی، او را به دومین دروازبان گران قیمت تاریخ در آن زمان تبدیل کرد.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

روبن دیاس | ۶۸ میلیون یورو | منچستر سیتی | ۲۰۲۰

روبن دیاس که محصول آکادمی بنفیکا است، وقتی در سال ۲۰۲۰ به منچسترسیتی رفت، در نهایت به یکی از گران‌ترین مدافعان جهان تبدیل شد. دیاس، اولین بازی خود را برای تیم اصلی بنفیکا در سال ۲۰۱۷ انجام داد و خیلی زود به یکی از اعضای جدایی ناپذیر خط دفاعی تیم پرتغالی تبدیل شد. او در دوران حضورش در بنفیکا؟ دو جام لیگ برتر در فصل ۱۹-۲۰۱۸ و سوپرتاکا کاندیدو د اولیویرا در سال ۲۰۱۹ به دست آورد. عملکرد عالی او در دفاع میانی برای پرتغال و بنفیکا، توجه چندین باشگاه را به خود جلب کرده بود، اما این سیتی بود که در نهایت با ۶۸ میلیون یورو موفق شد او را جذب کند.

داروین نونز | ۷۵ میلیون یورو | لیورپول | ۲۰۲۲

لیورپول، نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، در اوایل تابستان امسال زمانی که یکی از مهم‌ترین مهاجمان اروپا را به خدمت گرفت، یعنی داروین نونز، بیانیه‌ای مبنی بر هدف خود ارائه کرد. این ملی پوش اروگوئه‌ای با رکورد درخشان گلزنی خود برای بنفیکا، لیگ داخلی و لیگ قهرمانان اروپا را به آتش کشیده بود و باشگاه‌های علاقه مند زیادی دور او جمع شده بودند. او در سال ۲۰۲۰ به بنفیکا پیوست و شروع خوبی برای زندگی در پرتغال داشت، اما او توانایی‌های خود را در فصل ۲۰۲۱-۲۲ نشان داد و موفق شد با ۳۴ گل از ۴۱ بازی در همه رقابت‌ها، یک بازگشت فوق‌العاده را رقم زد. منچستریونایتد یکی از باشگاه‌هایی بود که به او علاقه‌مند بود، اما این لیورپول یورگن کلوپ بود که برای به خدمت گرفتن این گلزن اروگوئه‌ای پول زیادی خرج کرد.

درآمدزایی خیره کننده بنفیکا از فروش ستارگان آینده دار!

ژائو فلیکس | ۱۲۷ میلیون یورو | اتلتیکو مادرید | ۲۰۱۹

ظهور ژائو فلیکس که بیرون آمده از آکادمی بنفیکا در پرتغال بود، بی نظیر بود. به طوری که او در سال ۲۰۱۹ به دومین نوجوان گران قیمت جهان تبدیل شد و اتلتیکو مادرید ۱۲۷ میلیون یورو هزینه کرد تا او را به واندا متروپولیتانو بیاورد. بدین ترتیب فلیکس به بزرگترین خرید نقل و انتقالات بنفیکا و پرهزینه‌ترین خرید اتلتیکو تبدیل شد. در واقع، فلیکس پس از نیمار، کیلیان امباپه و فیلیپه کوتینیو، چهارمین بازیکن گران قیمت تاریخ شد. جالب اینجاست که اولین فصل پربار در بنفیکا بود که شاهد افزایش قیمت فلیکس بود. این مهاجم زیرک، در فصل ۱۹-۲۰۱۸ ۴۳ بازی برای بنفیکا انجام داد و در سن ۱۹ سالگی ۲۰ گل به ثمر رساند. دیگو سیمئونه که به دنبال جایگزینی برای آنتوان گریزمان بود، تصمیم گرفت برای فلیکس پیشنهاد دهد.

کد خبر 587254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.