تشخیص زودهنگام سرطان با تولیدات داخل

مدیرعامل یک‌ شرکت دانش‌بنیان گفت: سیتولوژی ازجمله زیرشاخه‌های پاتولوژی تشریحی آناتومیک، سیتوپاتولوژی است که به مطالعه و تشخیص بیماری در اندازه سلولی می‌پردازد و اغلب در تشخیص سرطان استفاده می‌شود.

آرمان شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستگاه سیتولوژی فاز مایع A-Prep یک پروسسور سیتولوژی برای تهیه اسلاید از نمونه‌های Liquid Based است، اظهار کرد: این دستگاه براساس متد فیلتراسیون و پرسی پیتاسیون همزمان طراحی شده است.

وی افزود: اسلاید تهیه شده با این دستگاه به صورت هموژن در دایره‌ای به قطر ۱.۸ سانتی‌متر و عاری از هرگونه موکوس و دبری است؛ این دستگاه در بیش از ۲۰ آزمایشگاه معتبر کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: سیتولوژی ازجمله زیرشاخه‌های پاتولوژی تشریحی آناتومیک و سیتوپاتولوژی است که به مطالعه و تشخیص بیماری در اندازه‌ای سلول می‌پردازد و اغلب در تشخیص سرطان استفاده می‌شود؛ البته این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های عفونی و التهابی نیز کمک‌کننده است.

وی در رابطه با ویژگی‌های دستگاه سیتولوژی گفت: کاربری فوق‌العاده آسان، سرعت بالای تهیه اسلاید، افزایش حساسیت و اختصاصی بودن اسمیرها، حذف کامل موکوس، RBC و PMN، زمینه فوق‌العاده شفاف و گسترش واقعی تک لایه، قیمت مناسب در مقایسه با نمونه‌های خارجی و فیلتر اختصاصی با کیفیت از جمله ویژگی‌های سیتولوژی این شرکت دانش‌بنیان است.

شهابی اشاره کرد: آزمایش پاپ‌اسمیر با استفاده از دستگاه، جهت تهیه لام Thin layer قابل‌اعتمادترین و جامع‌ترین روش پاپ اسمیر است و FDA در سال ۱۹۹۸ نخستین پاپ‌اسمیر Thin prep تست فاز مایع تأیید کرده و امروز آن را به عنوان استاندارد طلایی می‌شناسد.

وی ادامه داد: آزمایش پاپ‌اسمیر جزو آزمایش‌های غربالگری است که برای تشخیص سرطان یا عواملی که منجربه ایجاد سرطان گردن رحم خواهد شد با نمونه‌برداری و آزمایش سلول‌شناسی گردن رحم استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: استفاده گسترده از بیماریابی که به وسیله آزمایش پاپ‌اسمیر انجام می‌شود مرگ‌ومیر ناشی از سرطان دهانه رحم را طی ۵۰ سال اخیر در کشورهای توسعه تا ۷۰ درصد کاهش‌داده است، اما به دلیل نبود اطلاع کافی از روش بیماریابی و استفاده آن به صورت گسترده در کشورهای در حال توسعه درصد کاهش مرگ‌ومیر کمتر است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت سرطان دهانه رحم در خانم‌ها و تشخیص زودرس آن، طی سالیان اخیر مطالعات فراوانی جهت یافتن تست مناسب‌تر انجام شده است که تست‌های سیتولوژی بر پایه مایع و به خصوص روش لایه نازک بر پایه لایه بیشترین پتانسیل را در کاهش موارد منفی کاذب و بهبود کیفیت نمونه داشته‌است.

شهابی ادامه داد: این دستگاه سبب تسهیل این فرآیند و امکان استفاده از این روش برای عموم جامعه را فراهم کرده و با قابلیت آماده‌سازی کلیه نمونه‌های سیتولوژی اعم از Pap Smear، Sputum، FNA، Urine و Body Fluids دارای تاییدیه CE اروپا و آزمایشگاه مرجع سلامت است.

کد خبر 587250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.