آیا مصرف غذاهای تند برای سلامتی مضر است؟

محققان معتقدند که مصرف غذاهای تند برای سلامت مضر نیست و ممکن است فوایدی مانند کاهش کلسترول را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کپسایسین ماده موجود در فلفل است که به گیرنده‌های درد روی زبان و سراسر دستگاه گوارش متصل می‌شود. این ماده مغز را فریب می‌دهد تا فکر کند تغییر دما رخ داده است در نتیجه احساس گرما و درد ایجاد می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هنگام مصرف غذای تند، دمای بدن در تلاش برای خنک کردن افزایش پیدا می‌کند.

کپسایسین معمولاً پس از تقریباً ۲۰ دقیقه از گیرنده‌های درد در دهان جدا می‌شود، اما پس از شروع حرکت در سیستم گوارش، علائم جدیدی شروع می‌شود. با عبور ماده محرک، علائمی مانند احساس سوزش در قفسه سینه، تورم گلو، حالت تهوع، استفراغ، حرکات دردناک روده و حتی اسهال بروز پیدا می‌کند.

به گفته محققان، اگرچه غذاهای تند ممکن است باعث بروز علائم کوتاه مدت شود، اما در واقع می‌تواند به بهبود سلامت کمک کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ۶ بار در هفته غذای تند می‌خورند، از افرادی که کمتر از یک بار در هفته غذای تند می‌خورند، با خطر مرگ زودرس کمتر روبه‌رو هستند.

فواید مصرف غذای تند شامل کاهش کلسترول، کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی، بهبود سلامت معده و روده و حتی کاهش وزن می‌شود. کپسایسین یک ماده اصلی در تعدادی از داروهای مسکن است که برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت و سردرد استفاده می‌شود.

کد خبر 587225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.