آبله میمون برای چه کسانی خطر بیشتری دارد؟

درصورتی‌که کارکنان بهداشتی بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای جلوگیری از انتقال بیماری آبله میمون با یک مورد در تماس باشند، خطر ابتلا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که خطر فعلی ابتلاء به بیماری آبله میمون برای عموم مردم کم است، درصورتی‌که کارکنان بهداشتی بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای جلوگیری از انتقال بیماری آبله میمون با یک مورد در تماس باشند در معرض ابتلاء به بیماری قرار می‌گیرند.

متخصصان معتقدند اگر آبله میمون در میان گروه‌های آسیب‌پذیرتر شیوع پیدا کند، ممکن است تأثیر بیشتری بر سلامت آن‌ها داشته باشد، زیرا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری و مرگ‌ومیر در میان افراد دارای نقص ایمنی، مانند افراد مبتلا به HIV که تحت درمان هستند بیشتر است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به همه کشورها توصیه می‌کند در صورت بروز علائم آبله میمون اقدامات لازم را انجام دهند. آبله میمون ویروسی است که در موارد نادر از حیوانات وحشی مانند موش‌ها به انسان منتقل می‌شود. این بیماری مربوط به آبله است و از خانواده ویروس‌های مشابه است. سازمان مربوطه اعلام کرده که افراد مبتلا به بیماری آبله میمون ممکن است تا چهار هفته ناقل بیماری باشند، بنابراین لازم است افراد تا بهبودی کامل ایزوله شوند تا خطر انتقال بیماری به دیگران کاهش پیدا کند.

کد خبر 587224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.