بهسازی باغ مصلای پیرنیای نائین

شهردار نائین گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و بهسازی اثر تاریخی باغ مصلای پیرنیا در نظر گرفته شده است.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی تفریحی، اظهار کرد: با توجه به تأکید استاندار اصفهان در سفر به شهرستان نائین و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مقرر شد اثر تاریخی باغ مصلای پیرنیا که بخشی از آن مقبره پیرنیاهای معروف کشور است، از طرف سازمان اوقاف به منظور جذب گردشگر، بازسازی و بهسازی، تحویل شهرداری شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و بهسازی اثر تاریخی باغ مصلای پیرنیا پیش‌بینی شده است، افزود: ساختمان تاریخی خانه عالمی نائین نیز در مالکیت شهرداری است، این مجموعه پس از بهسازی به مجموع هتل‌های شهر اضافه می‌شود.

شهردار نائین از احیای بازار قدیم نائین و مسجد بابا عبدالله با همکاری میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد با اختصاص قیر رایگان از محل اعتبارات، کوچه‌های بافت تاریخی شهر نائین آسفالت شود.

شفیعی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اعتبار مشخصی تخصیص داده شد تا جاده‌های مشترک میان شهرداری و راهداری روکش آسفالت شود.

وی وجود بافت‌های فرسوده شهری را مهم‌ترین مشکل شهرداری نائین دانست و تصریح کرد: ۱۰۹ هکتار شهر نائین دارای بافت فرسوده و تاریخی است که ۱۰ درصد وسعت شهر را تشکیل می‌دهد. طی سال‌های پیش‌رو با مهاجرت ساکنان بافت‌های فرسوده و تاریخی با معضلات اجتماعی روبه‌رو می‌شویم؛ بنابراین باید زمینه‌ای برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر فراهم شود.

کد خبر 587182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.