فلسفه عید قربان حرکت در مسیر خدا است

امام جمعه بویین میاندشت با اشاره به اینکه عید قربان موجب تقویت کرامت انسانی است،گفت:آحاد جامعه باید یک صدا و منسجم در مسیر ولایت حرکت کنند تا نظام با عظمت جمهوری اسلامی به اوج برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای شهر بویین میاندشت با بیان اینکه عید قربان موجب تقویت شرافت و کرامت انسان می‌شود، اظهار کرد: اگر انسان به وحی الهی عید قربان توجه کند مقاوم می‌شود، و تقرب بیشتری به خدا پیدا می‌کند به گونه‌ای که گویا حیات زندگی‌اش از نو شروع و مشکلاتش برطرف شده است.

وی افزود: بدون تقرب به خدا زندگی انسان جهنم است زیرا کسی که از خدا دور شده باشد و تلاش نیز نمی‌کند تا به خدا نزدیک‌تر شود زندگی خود را به جهنم تبدیل کرده است، به گفته امام عشق به خدا موجب صادر شدن اعمال عاشقانه می‌شود.

امام‌جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه عظمت ولایت به گونه‌ای است که اگر انسان قلب پاک و مطهری نداشته باشد نمی‌تواند ولایت پذیر باشد، گفت: پذیرش اعمال در نزد خدا بدون پذیرفتن ولایت قابل قبول نیست، ولایت اتمام نبوت و رسالت نبی اکرم مکرم اسلام (ص) است، کسی که رسالت نبی اکرم را نپذیرد و نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند.

اسکندری گفت: نبی مکرم اسلام (ص) برای ترویج دین مبین اسلام و تشکیل نظام ولایی و توحیدی برگزیده شد تا انسان‌ها به سمت خدا هدایت شوند، و با این هدف از مکه به مدینه هجرت کرد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی معتقد بود که عده‌ای نباید بگویند حزب یا گروه ما، افزود: نظام جمهوری اسلامی با هدف حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی تشکیل شده است، و بر خلاف ولایت نباید حرکتی صورت گیرد، کسی که ولایت را قبول دارد باید به مردم توجه کند، نه اینکه به دنبال حفظ سلیقه سیاسی خودش باشد.

امام‌جمعه بویین میاندشت گفت: وقتی انتقاد از شخصی می‌شود نباید عده‌ای دیگری بگویند به دنبال تضعیف نظام است، انتقاد و تذکر به منزله تقویت نظام است، باید حرکت دادن جامعه، به سمت ولایت و نجات جوانان و نوجوانان را شناخت.

اسکندری تصریح کرد: باید تمام آحاد جامعه یک صدا و منسجم باشند، نه اینکه موجب تفرقه افکنی بین مردم باشند، باید به تقویت استعدادهای جوانان کمک کنیم تا در مسیر انقلاب حرکت کنند، و نظام با عظمت جمهوری اسلامی به اوج برسد.

کد خبر 587163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.