حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه بومی‌سازی قطار شهری مشهد

شهردار مشهد گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حوزه بومی‌سازی و ساخت قطعات قطار شهری حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی اظهار کرد: با توجه به اینکه قطار شهری یک سیستم پویا است که به‌صورت مستمر به مردم خدمات‌رسانی می‌کند، نیاز به تعمیر و نگهداری و رفع بعضی نیازها دارد و تأکید شده است تا حد امکان این نیازها از طریق بومی‌سازی و تولید قطعات در داخل انجام شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت کارشناسان داخلی در تولید برخی از قطعات مورد نیاز واگن‌ها و سایر بخش‌های قطار شهری به ثمر نشسته است، اظهار امیدواری کرد: نیروهای دانشی و توانمند بتوانند این کار را شتاب بیشتری بخشیده و در مسیر تولید بیشتر قطعات موردنیاز در داخل حرکت کنند.

شهردار مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه اورهال (به‌روزرسانی) بسیاری از قطعات به‌روز هستیم، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی را برای طراحی و بومی‌سازی قطعات موردنیاز قطار شهری دعوت به همکاری کرده‌ایم و از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند یا آماده فعالیت هستند، دعوت می‌کنیم به شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد مراجعه کنند تا زمینه همکاری آن‌ها برای بومی‌سازی قطعات موردنیاز فراهم شود.

وی تاکید کرد: آماده عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه طراحی، ساخت و تولید قطعات موردنیاز خط یک و دو قطار شهری در داخل کشور هستیم.

به گزارش ایمنا، در این بازدید دستگاه تست فنر که توسط کارشناسان داخلی طراحی و تولید شده است رونمایی شد؛ این دستگاه صرفه‌جویی پنج میلیارد تومانی در سال را برای شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 587142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.