کاهش فوت موتورسواران تهرانی پس از اجرای طرح موتوریار

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از کاهش چهار درصدی آمار فوتی موتورسواران با اجرای طرح موتوریار خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمد رازقی در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به نتایج اجرای طرح موتوریار و کاهش میزان تصادفات فوتی راکبین موتورسوار پرداخت و اظهار کرد: موتورسیکلت وسیله‌ای ایمن نیست و به همین خاطر کسی که قصد استفاده از آن را دارد باید شرایط خاصی را رعایت کند از جمله اینکه مهارت لازم را داشته باشد.

وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدا برای تردد موتورسواران طرح‌های مختلف و ویژه ای را اجرا کرده که آخرین آنها، طرح موتوریار بوده است که از تاریخ بیست‌ونهم آذر سال ۹۹ این طرح اجرا شده و باید گفت یکی از دلایل کاهش تصادفات فوتی موتورسواران اجرای همین طرح موتوریار در سطح معابر شهر تهران بوده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای طرح موتوریار موجب کاهش چهار درصدی آمار فوتی موتورسواران شده است، خاطرنشان کرد: ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار آموزش دیده‌اند، در این طرح به جای اینکه راکب موتورسیکلت جریمه شده یا به وسیله کفی به پارکینگ منتقل شود از راننده موتورسیکلت می‌خواهیم که همیار پلیس شود و ساعاتی به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی در تقاطع و در محل با پوشیدن کاور و راکت مخصوص حضور داشته باشد و ایفای وظیفه کند.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات کسانی که ۱۰ تخلف را مرتکب می‌شوند در طرح موتوریار شرکت کرده و در تقاطع‌ها به جهت کنترل خود موتورسواران از آنها استفاده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به توقف دیگر موتورسوارن پشت خط ایست و گذاشتن کلاه کاسکت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار آموزش دیده و موتور آنها به پارکینگ منتقل نشده و اعمال قانون نیز نشدند چراکه نقش فرهنگ سازی و آموزشی این طرح قطعاً بیشتر از اقدامات سلبی است که در گذشته اجرا می‌شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح با هماهنگی مراجع قضائی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در اجرای طرح موتوریار بیشتر با تخلفاتی همچون عبور از خط ویژه، عبور از چراغ قرمز و عبور از پیاده رو برخورد و راکب متخلف به عنوان موتوریار در این طرح به‌کارگیری می‌شود.

سرهنگ رازقی در خصوص وضعیت تردد موتورسواران بعد از اجرای این طرح، گفت: شما وقتی در تقاطع‌ها و یا پشت چراغ قرمز توقف می‌کنید به نسبت قبل تعداد موتورسوارانی که پشت خط ایست، متوقف شده‌اند خیلی بیشتر شده و این نشان می‌دهد که موتورسواران با اجرای این طرح و طرح‌های مشابه قانونمند تر شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های فرهنگی روز به روز شاهد کاهش تخلفات موتورسواران در شهر تهران باشیم.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 587104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.