خلع ید زمین‌های بلااستفاده شهرک صنعتی گلپایگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از خلع ید زمین‌های شهرک صنعتی گلپایگان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک بیلان مالی شرکت‌ها توسط سایت به صاحبان صنایع اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول سواری امروز _شنبه هجدهم تیرماه_ در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که فرماندار گلپایگان در خصوص رفع مشکلات شرکت صنعتی گلپایگان و سعیدآباد انجام دادند، امروز پس از بررسی مشکلات مقرر شد تا اداره آب و فاضلاب و امور منابع آب پیگیری لازم در تخصیص آب خریداری شده برای شهرک صنعتی گلپایگان و سعیدآباد را انجام دهد، و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز برای انتقال آب از محل چاه و غیره کمک کند.

وی با بیان اینکه قرار شد شرکت شهرک‌های صنعتی مساعدت لازم در پرداخت بدهی‌های واحدهای صنعتی به منظور اخذ سند زمین را انجام دهند، افزود: به منظور کیفیت بخشیدن به محصولات تولیدی شرکت‌ها کمک به اجرای زیرساخت‌های لازم انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون شهرک‌های صنعتی با مشکل کمبود برق مواجه نیستند، اما برای توسعه شهرک صنعتی گلپایگان برق رسانی لازم است، پیش‌بینی لازم انجام دادیم که برای فاز توسعه با مشکل برق مواجه نشویم.

سواری با بیان اینکه ورودی و خروجی به شهرک صنعتی سعید آباد و گلپایگان به صورت کارشناسی ساماندهی و اصلاح هندسی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه کارآفرینی و اشتغال شهرستان وجود دارد، قرار شد با کمک فرمانداری نقاطی برای ایجاد شهرک جدید در مساحت هزار تا دو هزار هکتار زمین جانمایی شود.

سرمایه‌گذاران با مشکل نقدینگی مواجه هستند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به شفافیت مالی شهرک‌های صنعتی، تاکید کرد: بیلان عملکرد مالی شهرک‌های صنعتی از سوی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بررسی می‌شود، اما وظیفه داریم که پاسخگوی تولیدکنندگان باشیم، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک بیلان مالی شرکت شرکت‌ها شفاف سازی و توسط سایت به صاحبان صنایع اعلام شود.

سواری با اشاره به بلاتکلیف ماندن زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران گفت: در استان اصفهان قراردادهای قدیمی متعلق به سال ۱۳۷۶ است، برخی سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی گلپایگان زمین دریافت کردند اما هیچ گونه ساخت و سازی انجام ندادند، این زمین‌ها پس از خلع ید به سرمایه‌گذاران واجد شرایط تحویل داده می‌شود.

در ادامه محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان با اشاره به مصوبات سفر استاندار اصفهان به شهرستان گلپایگان مبنی بر بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان صنایع خوبی مستقر شده است و امیدوار هستیم فاز سوم شهرک صنعتی کلنگ‌زنی شود.

وی افزود: توجه به سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال و صنایع و حفظ اشتغال موجود از اهدافمان در شهرستان است، در شهرستان گلپایگان صنایع مشکلات متعددی در زمینه نقدینگی و سرمایه در گردش دارند.

کد خبر 587095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.