۴ زائر ایرانی بستری در بیمارستان‌های مکه، مناسک حج را انجام دادند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از وقوف اضطراری(همراهی بیمار توسط یک تیم پزشکی) چهار زائر ایرانی بستری در بیمارستان ملک عبدالله و مرکز پزشکی هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعلی مرعشی با بیان اینکه چهار زائر ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱ وقوف اضطراری انجام دادند، اظهار کرد: این بیماران که در بیمارستان ملک عبدالله مرکز پزشکی هلال احمر ایران بستری بودند با همراهی پزشک و پرستار و به همراه آمبولانس به منا رفته و مناسک حج را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های پزشکی هلال احمر در نقاط مختلف در محل و مسیر مراسم حج مستقر شده‌اند، از ویزیت ۳۰۰ نفر از حجاج خانم در شب گذشته در منطقه منا خبر داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروز دهم ذی‌الحجه، مصادف با عید قربان در عربستان است که از شب گذشته با توجه به وقوف خانم‌های زائر در منا، تیم‌های هلال‌احمر در منطقه مستقر شدند تا به زائران خدمت رسانی کنند و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها و تجهیزات استفاده شد.

مرعشی تصریح کرد: در شب گذشته ۳۰۰ نفر از زائران خانم در منطقه منا ویزیت شده‌اند و از صبح امروز مراجعه زائران به درمانگاه‌ها، بیشتر با علائم گرمازدگی بوده و خوشبختانه علائم خفیف بوده و مورد حادی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون درمانگاه‌های هلال‌احمر در مکاتب چهارگانه در منا فعال هستند؛ در مسیر رفت و برگشت و در محل رَمی جمرات نیز تیم پزشکی مستقر است و نگرانی وجود ندارد. همچنین تمامی امکانات و داروهای مورد نیاز به محل منتقل و متخصصان در درمانگاه‌های هلال‌احمر مستقر شده‌اند تا خدمات کاملی به زائران ارائه شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: روز گذشته بیمار ۵۷ ساله‌ای که در مراسم حج دچار ایست قلبی و در بیمارستان احیا شده بود با یک آمبولانس مجهز و تیم پزشکی شامل متخصص قلب و پرستار از بیمارستان سعودی به عرفات برای وقوف اضطراری آورده شد و در سلامت کامل بار دیگر به بیمارستان منتقل شد.

مرعشی گفت: سایر زائران در سلامت کامل وقوف اختیاری را درک کردند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما با وجود این، نیروهای هلال احمر در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت نیاز، خدمات بهداشتی و درمانی لازم را به زائران ارائه دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 587090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.