آیا نوشیدن چای سبز به تسکین علائم بیماری کووید-۱۹ کمک می‌کند؟

محققان معتقدند که چای سبز حاوی ترکیبات گیاهی خاص است که دارای خواص ضدویروسی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چای سبز به تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عفونت‌ها و مدیریت وزن مفید است. محققان در زمان همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، در حال بررسی میزان تأثیر چای سبز بر علائم این بیماری بودند. چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد، این گیاه به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی به دفع عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف کمک می‌کند، زیرا چای سبز سرشار از روی، سلنیوم، مس، ویتامین B۱۲ و ویتامین B۲ است.

نقش سیستم ایمنی بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹

یکی از بهترین روش‌های برای جلوگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، درک نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس است. به همین دلیل، می‌توان تشخیص داد که چرا برخی افراد نوع شدید بیماری را تجربه می‌کنند و گروهی دیگر درگیر علائم خفیف بیماری می‌شوند.

تأثیر چای سبز بر بیماری کووید -۱۹

متخصصان معتقدند که چای سبز حاوی پلی فنول‌های تقویت‌کننده سلامتی مانند اپی‌گالوکاتچین -۳- گالات (EGCG) است که دارای اثرات ضد ویروسی در برابر ویروس‌های RNA تک‌رشته‌ای (ssRNA) مانند زیکا، هپاتیت C، آنفلوآنزا و غیره است. کرونا نیز یک ویروس ssRNA است، بنابراین به نظر می‌رسد که چای سبز می‌تواند اثرات بالقوه‌ای بر این ویروس داشته باشد. نتایج یک مطالعه انجام شده، نشان می‌دهد که عصاره چای سبز ممکن است با آسیب وارد کردن به پروتئین سنبله ویروس، مانع ورود آن به سلول‌های بدن انسان می‌شود، در این صورت خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا می‌کند. البته هیچ شواهدی در دسترس نیست که به صورت قطعی نشان دهد نوشیدن چای سبز به تنهایی می‌تواند مانع بروز بیماری کووید -۱۹ شود یا به درمان آن کمک کند. با این وجود، از عصاره‌های غلیظ مانند EGCG می‌توان به عنوان درمان خانگی طبیعی بیماری کووید -۱۹ استفاده کرد.

دیگر مزایای نوشیدن چای سبز

چای سبز سرشار از مواد مغذی و پلی‌فنول است، بنابراین علاوه بر اینکه به تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند، فواید سلامتی دیگری نیز دارد. به طوری که این نوشیدنی به کاهش وزن کمک می‌کند، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، خطر بروز بعضی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد، برای سلامت قلب و عروق مفید است و به کنترل سطح قند خون نیز کمک می‌کند. همچنین، بعضی از ترکیبات موجود در چای سبز باعث افزایش طول عمر نیز می‌شود.

کد خبر 587079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.