گلایه شهروندان از نبود کلانتری در حصه شمالی + پاسخ مسئولان

با توجه به نبود امنیت کافی در محله حصه شمالی، انتظار می‌رود فرماندهی انتظامی استان و شهرداری برای راه‌اندازی کلانتری در این محله اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه امنیت، بخش جدایی‌ناپذیر شهرنشینی است که توسط نیروی انتظامی برقرار می‌شود، فرماندهی انتظامی باید برای استقرار کلانتری در محلات شهری اقدام کند.

اصفهان حدود ۲۰۰ محله دارد که یکی از آن حصه شمالی است و در محدوده خدماتی شهرداری منطقه ۱۴ واقع شده است؛ نام این محله به‌عنوان یکی از محله‌هایی که کیفیت زندگی مطلوبی ندارد، بر سر زبان‌ها است و می‌طلبد که دستگاه‌های ذی‌ربط همچون مدیریت شهری، فرماندهی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و بهزیستی به منظور ارتقای سطح کیفی آن گام بردارند.

با توجه به تاکید بر محله‌محوری در این دوره مدیریت شهری و اینکه حصه شمالی یکی از محله‌هایی است که برای این موضوع انتخاب شده است، انتظار می‌رود شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان، اقداماتی انجام دهد.

در این بین تعدادی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند که زندگی در حصه شمالی با آسیب‌های اجتماعی همچون کارتن‌خوابی و وجود معتادان متجاهر همراه است.

فاصله زیاد کلانتری ۲۶ زینبیه با محله حصه شمالی، این محله را به جولانگاه خطرناکی برای ساکنان آن تبدیل کرده است و وجود یک کلانتری در این محله ضروری است، چندی پیش نیز مدیر منطقه ۱۴ شهرداری قول راه‌اندازی آن را در این محله داده بود، اما تاکنون میزان پیشروی آن اعلام نشده است و زمان به بهره‌برداری از آن نیز مشخص نیست، لذا از شهرداری و فرماندهی انتظامی درخواست داریم هر چه سریع‌تر برای راه‌اندازی این کلانتری اقدامات لازم را در نظر بگیرند.

تاکنون ساختمانی برای احداث کلانتری در حصه تأمین نشده است

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، سرهنگ ایوب گرامی، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: احداث کلانتری نیازمند اقدامی علمی و بررسی‌های همه‌جانبه، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز و دریافت مجوزهای قانونی از مبادی مربوطه است و این گونه نیست که بتوان در هر محله یک کلانتری راه‌اندازی کرد.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیش از یک سال است که در خصوص راه‌اندازی یک واحد انتظامی در محله حصه با شهرداری توافق کرده است تا یگان امداد یا پلیس‌های تخصصی به‌ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این واحد مستقر شود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به همین منظور مقرر شد شهرداری منطقه ۱۴ برای راه‌اندازی این واحد انتظامی، ساختمانی را در اختیار فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار دهد، اما تاکنون ساختمان مناسبی در اختیار این فرماندهی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: هر زمان که طبق توافق انجام شده ساختمان مناسب و مورد تأیید کارشناسان انتظامی از سوی شهرداری تأمین شود، پلیس بلافاصله نیروها و تجهیزات خود را در آن مستقر می‌کند و آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود.

سرهنگ گرامی با بیان اینکه یکی از بهترین وقف‌ها در راه خدا، وقف برای امنیت عمومی است، گفت: خیران شهر اصفهان در راستای انجام سنت حسنه وقف، چنانچه ساختمان مناسبی در این منطقه و قصد وقف آن در راه امنیت شهروندان را دارند، به شهرداری منطقه ۱۴ مراجعه کنند و مراحل قانونی آن را انجام دهند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 587052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.