خط ۶ سامانه ۱۹۰ به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافت

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خط شش سامانه ۱۹۰ به علت تکالیفی که در قانون جوانی جمعیت به وزارت بهداشت، محول شده است به سوالات، پیشنهادات و شکایات مردمی به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، علیرضا رحیم‌نیا با اشاره به راه‌اندازی خط پاسخگویی جوانی جمعیت در سامانه ۱۹۰، اظهار کرد: سامانه ۱۹۰ دارای شش لاین بود که با اضافه کردن سه لاین دیگر به این سامانه، اکنون دارای ۹ لاین است.

وی با بیان اینکه خط شش به علت تکالیفی که به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی محول شده، به سوالات، پیشنهادات و شکایتی مردم به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شد، افزود: مردم از طریق خط شش سامانه ۱۹۰ می‌توانند اگر در مراحل طرح افزایش جمعیت سوالاتی درخصوص نازایی دارند یا شاهد هزینه‌های زیاد آزمایشگاه و دارو، رفتار نادرست، باور نداشتن پرسنل به طرح افزایش جمعیت بودند، با ما در میان بگذارند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان تصریح کرد: اگر مردم به مراکز درمانی و بهداشتی منطقه خود مراجعه کرده و شاهد تبلیغ و ترویج سیاست‌های کاهش و کنترل جمعیت بودند نیز می‌توانند از طریق این سامانه موارد را اطلاع دهند. طی بازدیدی که از تعدادی مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم شاهد اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت درخصوص حمایت از خانواده و افزایش جمعیت بودیم.

وی ادامه داد: به اقرار نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت در بحث جوانی جمعیت فعال‌ترین وزارتخانه است و براساس تکالیف قانونی که در امر جوانی جمعیت انجام می‌دهد سبب شده از وزارتخانه‌های دیگر، خیلی جلوتر باشد.

رحیم‌نیا با بیان اینکه وزارت بهداشت به گزارشات مردم اهمیت می‌دهد، خاطرنشان کرد: به هموطنان تاکید می‌شود که فروش اینترنتی دارو ممنوع است؛ چراکه نمی‌توان اصالت دارویی که به صورت اینترنتی به دست مصرف کننده رسیده است را تأیید کرد. درحال حاضر فروش اینترنتی دارو ممنوع است مگر اینکه زیرساخت‌های آن فراهم شود.

کد خبر 587035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    اقا سلام چرا وام فرزند اوری ثبت نام نمیکنید