تغییر نام مدارس خیرساز فقط با خواست خیر ممکن است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تغییر نام مدارس خیرساز تنها با خواست و اجازه شخص خیر، ممکن است.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری درباره تغییر نام مدارس خیرساز، اظهار کرد: بخشنامه کرده‌ایم که امکان تغییر نام مدارس خیرساز وجود ندارد مگر اینکه شخص خیر بخواهد نام

مدرسه را تغییر دهد، نام، مهر و پلاک مدارس خیرساز باید به نام فرد خیر باشد.

وی درباره تکلیف مدارس خیرسازی که در گذشته تغییر نام داشته‌اند، افزود: دستور دادیم مدارس خیرسازی که در گذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیران مدرسه‌ساز یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که علاوه بر نقش آنها در عمران و آبادانی کشور، تأثیرات مثبت آنها به عنوان الگو برای دانش‌آموزان حائز اهمیت بسیاری است. خیران مدرسه‌ساز با قدمتی دیرینه به صورت سازمان یافته‌تری به صورت مجمع خیرین مدرسه ساز کشور فعالیت می‌کنند، اما تکریم و جذب خیران بیشتر مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

انجمن خیرین مدرسه‌ساز که در سال ۱۳۷۷ توسط محمدرضا حافظی خیر مدرسه‌ساز بنیان نهاده شد، یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های مردمی جمهوری اسلامی ایران است که به ثبت قانونی رسیده و فعالیت آن بر جذب مشارکت خیرین برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی متمرکز است.

براساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش، خیران حدود ۵۰ درصد کلاس‌های درس عادی و ۷۰ درصد مدارس استثنایی را می‌سازند و سالانه مبلغی مشخص را به ساخت مدرسه اختصاص می‌دهند؛ همچنین وزارت آموزش و پرورش هم برای جذب بیشتر خیران، در ساخت مدرسه به صورت پروژه‌های مشارکتی با خیران مشارکت می‌کند، براین اساس دولت هم مبلغی به اندازه آورده خیران برای ساخت مدرسه اختصاص می‌دهد.

هرچند که آموزش و پرورش در سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای برای جذب خیران انجام داده است، اما بعضاً تغییر نام برخی از مدارس خیرساز در گذشته اقدامی ناپسند بود که انتقادات بسیاری را به همراه داشت، به همین دلیل اعلام شده که نام‌گذاری و نوع کاربری مدارس باید بر اساس تفاهم‌نامه اولیه بین خیر، مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 587014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.