انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی منتشر شد. علاقه‌مندان تا دهم آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، این جشنواره ویژه علوم انسانی و اسلامی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مدیریت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به صورت سالانه برگزار می‌شود.

آثار علمی در این دوره جشنواره در ۱۵ گروه علمی «اخلاق، ادیان و عرفان»، «تاریخ، جغرافیا و باستان شناسی»، «حقوق»، «زبان، ادبیات و زبان‌شناسی»، «علوم اجتماعی و علوم ارتباطات»، «علوم‌اقتصادی، مدیریت و علوم مالی»، «علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی»، «علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای»، «علوم قرآنی، تفسیر و حدیث»، «فقه و اصول»، «فلسفه، منطق و کلام»، «فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری»، «مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)»، «مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی» و «مطالعات میان رشته‌ای» دریافت می‌شوند.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی از استادان، پژوهشگران و صاحبان آثار علمی حوزه علوم انسانی و اسلامی دعوت کرد آثار خود را در قالب کتاب پژوهشی، گزارش نهایی پژوهش، رساله دکتری، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، و مقاله پژوهشی در موضوع علوم انسانی- اسلامی که در سه سال گذشته (از ابتدای فروردین‌ماه ۱۳۹۸ تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰) به پایان رسیده یا منتشر شده ارسال کنند.

آخرین مهلت ثبت‌نام آثار برای جشنواره تا دهم آبان ۱۴۰۱ اعلام شده است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.farabiaward.ir مراجعه کنند.

فراخوان بخش خارجی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

این جشنواره در بخش بین‌الملل، با هدف شناسایی استعدادها، آثار و نظریه‌های برتر، روش‌ها و طرح‌های جدید در پژوهش، در سه حوزه «ایران‌شناسی»، «اسلام‌شناسی» و «علم دینی»، نسبت به تشویق و معرفی موارد برگزیده به جامعه جهانی اقدام می‌کند.

بخش بین‌الملل این جشنواره در دوره چهاردهم از میان واجدین شرایط در دو عرصه «شخصیت پیشرو» و «تحقیق برتر»، تقدیر می‌کند. در این فراخوان از همه استادان، محققان و صاحبان آثار «دارای ملیت غیرایرانی» دعوت شده است تا در بخش بین‌الملل دوره چهاردهم جشنواره فارابی، شرکت کنند.

اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی (تیرماه ۱۴۰۲) در تهران برگزار خواهد شد.

اهم ویژگی‌های شخصیت پیشرو

۱. داشتن آثار علمی و مرجع

۲. داشتن نوآوری درخور یا نظریه‌پردازی اثربخش

۳. داشتن سابقه مؤثر در بسط و گسترش آموزش عالی

۴. داشتن سابقه مؤثر در زمینه شاگردپروری

۵. تأثیرگذاری علمی و عملی در مجامع بین‌المللی

اهم ویژگی‌های تحقیق برتر

۱. داشتن مسئله و چارچوب نظری مشخص

۲. روشمندی و بینارشته‌ای بودن تحقیق

۳. داشتن رویکرد نقادی دیدگاه‌ها و مکاتب مختلف در حوزه موضوعی تحقیق

۴. داشتن نوآوری درخور در تحقیق

۵. داشتن الگو، نظریه اثربخش یا نظام منسجم (در تحقیقات بنیادی) یا راهکار عملی و اجرایی ناظر به مشکلات موجود (در تحقیقات کاربردی)

۶. انتشار تحقیق در بازه زمانی از مارس ۲۰۱۹ (اسفندماه ۱۳۹۷) تا پایان مارس ۲۰۲۲ (اسفندماه ۱۴۰۰)

علاقه‌مندان می‌توانند از سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریورماه ۱۴۰۱) تا پایان نوامبر ۲۰۲۲ (آذرماه ۱۴۰۱) در سامانه جشنواره فارابی به نشانی www.farabiaward.ir ثبت‌نام و مستندات لازم را بارگذاری کنند.

همچنین ثبت‌نام در سامانه جشنواره در دو قالب شخصیت حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد؛ به این معنا که هم استادان، محققان و صاحبان آثار علمی و هم ناشران می‌توانند در سامانه مزبور ثبت‌نام کنند.

کد خبر 586986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.