با مالیات‌ستانی از کاربران رمزارز، معاملات زیرزمینی خواهد شد

مدیرعامل انجمن بلاکچین با بیان اینکه زمزمه‌هایی از دریافت مالیات از خریداران و فروشندگان حوزه رمزارز به گوش می‌رسد، گفت: این طرح در صورت مطرح‌شدن، حقوق کاربران این حوزه را ضایع می‌کند.

عباس آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صورت گرفتن مالیات از خریداران و فروشندگان، با توجه به ماهیت دستورناپذیر این حوزه احتمالاً معاملات یا زیرزمینی می‌شود یا در پلتفرم‌ها و سکوهای تبادل خارج از کشور انجام شده که هر دوی آن‌ها آسیب‌زا خواهد بود و ما اصلاً آن‌را توصیه نمی‌کنیم.

وی افزود: دریافت مالیات از حوزه رمزارز شامل سه دسته‌بندی است، گرفتن مالیات از استخراج رمزارز که با توجه به مصوبه هیئت وزیران در مهرماه سال ۱۳۹۹ مبنی بر اینکه اگر محصول تولیدی استخراج شده در چرخه اقتصادی کشور برای واردات استفاده شود، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهد بود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ادامه داد: شکل دوم دریافت مالیات از این حوزه، اخذ مالیات از محل سود کسب‌وکارهای حوزه بلاکچین است که از دو سال پیش تا به امروز کسب‌وکارهای فعال در این حوزه به خصوص پلتفرم‌های تبادل، مشمول پرداخت مالیات هستند که به تازگی سازمان امور مالیاتی ضرایبی را اعلام کرده که نیاز به اصلاح و بازبینی دارد.

آشتیانی با بیان اینکه شکل سوم دریافت مالیات از حوزه رمزارز شامل خریداران و فروشندگان است، گفت: در بسیاری از کشورها در دریافت مالیات از کاربران این حوزه اصلاً ورود نکرده‌اند زیرا زمان ورود، خروج، خرید و خیلی از موارد دیگر قابل جمع‌آوری نیست.

کد خبر 586929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.