پارک جنگلی هلجرد نیازمند توسعه

شهردار کمال‌شهر با بیان اینکه پارک جنگلی هلجرد دارای ظرفیت‌های غنی گردشگری است، گفت: لازم است امکانات رفاهی و گردشگری در این منطقه ایجاد شود.

امیر بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه منطقه توریستی و بوستان جنگلی هلجرد پتانسیل‌های غنی و ظرفیت ویژه‌ای نه تنها در کمال‌شهر بلکه در گستره استان البرز دارد، اظهار کرد: جایگاه این بوستان جنگلی رسیدگی ویژه و نگاه متفاوت و سازنده مسئولان و سرمایه‌گذاران را می‌طلبد.

وی به اجرای طرح‌های تفریحی در منطقه بکر و زیبای هلجرد اشاره کرد و افزود: با هدف بهینه‌سازی و استفاده مفید از این سرمایه ملی، شهرداری در نظر دارد با ارائه طرح‌های ورزشی و تفریحی متنوع، ایجاد تفرجگاهی زیبنده جهت اسکان مسافران و شهروندان و احداث سایت‌های مختلف ورزشی ازجمله ورزش‌های پروازی، زمینه را برای توسعه منطقه فراهم کند.

شهردار کمال‌شهر خاطرنشان کرد: در نظر داریم با هدف بهره‌مندی از این پتانسیل بالفعل، علاوه بر ایجاد اقامت‌گاه‌های تفریحی همانند کلبه چوبی و سکوهای تفریحی، ورزش‌هایی همچون قایقرانی، تیراندازی و دوچرخه‌سواری را در این منطقه گسترش دهیم تا فضایی مطلوب با توجه به نیاز و سلیقه همشهریان و مسافران آماده شود.

بهمنی با اشاره به وجود گونه‌های سبز، منابع طبیعی متنوع و زیبای پارک جنگلی هلجرد، تاکید کرد: نگهداری از بخش‌های جنگل‌کاری شده و منطقه توریستی هلجرد در تمام طرح‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: نظارت بر ساخت‌وسازهای منطقه پس از ارائه اطلاعات توسط منابع طبیعی در خصوص مسیل‌های آب و حوضچه‌های آبگیر انجام می‌شود تا شرایط جغرافیایی و زیست‌محیطی منطقه با آسیب کمتری مواجه شود.

کد خبر 586894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.