دعای امام حسین(ع) در روز عرفه بالاترین درس توحید ناب است

امام جمعه خوراسگان با اشاره به اینکه عید فطر پس از انجام فریضه روزه و عید قربان پس از اعمال حج انجام می‌شود، گفت: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه بالاترین درس توحید ناب و خالص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ربانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خوراسگان، با تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه بالاترین درس توحید ناب و خالص است.

وی با تاکید بر اهمیت دو عید فطر و قربان و لزوم توجه بیشتر بر آنها افزود: عید فطر پس از انجام فریضه روزه و عید قربان پس از اعمال حج انجام می‌شود.

امام جمعه خوراسگان در ادامه به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اینکه حجاب برای زن یک ارزش است و پوشش حجاب از هنجارهای جامعه اسلامی ما بوده و یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه حجاب برای زن و عفاف برای هم زن و هم مرد ارزش است، ادامه داد: در رابطه با عفاف نیز عفیف بودن از صفات پسندیده است و تنها اختصاص به زنان ندارد، در قرآن شریف دو مصداق آن حضرت یوسف و یکی حضرت مریم (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در بخش دوم مناسبت‌های امروز و فردا یکی شروع نهضت حسینی در روز عرفه و دیگری شهادت حضرت مسلم به عنوان اولین شهید را ذکر و اظهار کرد: این شهید بزرگوار به قدری مورد توجه بود که امام وقتی او را به عراق فرستاد نوشتند که من برادر و پسرعموی خودم را که از همه بیشتر مورد وثوق و اعتمادم بود به سوی شما گسیل داشتم.

کد خبر 586841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.