حفظ امنیت روانی جامعه ضروری است

امام جمعه بویین میاندشت گفت: دشمن با دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دنبال متلاطم کردن امنیت روانی جامعه است تا مردم احساس ناامنی کنند لذا حفظ امینت روانی جامعه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بویین میاندشت با تبریک فرارسیدن روز عید قربان، اظهار کرد: نهم ذی‌الحجه روز عرفه است؛ این روز در نگاه تربیتی اسلام جایگاه والایی دارد که توجه به آن می‌تواند در رشد معنوی انسان اثرات فراوان بگذارد.

وی افزود: دعای عرفه جنبه‌های مختلفی دارد و معارف دینی در این دعا در قالب‌های مختلف عرفانی، فلسفی، کلامی و فقهی بیان شده است، در واقع این دعا هدیه ویژه از طرف یک شخصیت ویژه اللهی و ناب است.

امام‌جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه رعایت تقوا باعث حفظ امنیت فردی و امنیت روانی جامعه می‌شود، گفت: دشمن با دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دنبال متلاطم کردن امنیت روانی جامعه است تا مردم احساس ناامنی کنند.

اسکندری افزود: قدرتمند بودن یک جامعه منوط به حفظ امنیت روانی جامعه است، اگر امنیت روانی در جامعه وجود داشته باشد ارزش‌های انسانی، اسلامی؛ انقلابی و مکتبی جامعه نیز حفظ می‌شود؛ حفظ امنیت روانی جامعه مشارکت و همکاری حاکمیت و مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به تأثیرات فضای مجازی در جامعه، گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای موجب تحلیل درست اخبار فضای مجازی می‌شود، لازم است در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مردم تلاش شود.

امام‌جمعه بویین میاندشت دشمنان برای اینکه به اهداف سیاسی خود برسند امنیت روانی جامعه را متلاطم می‌کنند، دستگاه‌ها برای حفظ امنیت روانی جامعه موظف به انجام وظایف خود هستند، قانون باید منافع کشاورزان را الویت قرار دهد تا امنیت روانی جامعه حفظ شود.

اسکندری با اشاره به هفته عفاف و حجاب، گفت: یکی از ارکان اخلاق مداری رعایت عفت در جامعه است، زنان در ترویج فرهنگ عفت جامعه نقش سازنده‌ای دارند، اگر رفت و آمد زنان در جامعه با حفظ حیا و عفت باشد اشکالی نیست، کار کردن زنان در بیرون از منزل در صورتی که مرد توانمندی در منزل نباشد اشکال ندارد، گفت‌وگوی مرد و زن با هدف خیرخواهی اشکال ندارد.

کد خبر 586818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.