هلو قلعه‌شاهی برند مشهور شهر/ طراحی ۹۰ پروژه بزرگ و کوچک در سال جدید

باغ‌شهر گلدشت به‌دلیل وجود باغات زیبا و سرسبز و محصولات ممتاز در تمام فصول سال پذیرای گردشگران است و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تحول و پیشرفت شهرها مرهون همکاری و مشارکت همه‌جانبه شهروندان و مدیران شهری است و می‌تواند سرعت توسعه شهرها را افزایش دهد. هر شهر بسته به موقعیت جغرافیایی، تاریخچه و عملکرد مدیران، دارای ظرفیت‌های ممتازی در حوزه‌های فرهنگی، انسانی، اجتماعی و اقتصادی است و در صورت فراهم آمدن زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رونق گردشگری باشد.

شهر گلدشت سال ۱۳۷۱ از تجمیع محله شهرک امام (قلعه‌شاه سابق) و قلعه‌سفید تشکیل شد. این شهر با وسعتی بالغ بر ۳۵۰۰ هکتار و جمعیت ۳۰ هزار نفر در فاصله ۱۱.۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد و محور اصلی ارتباطی جاده اصفهان- نجف آباد- خوزستان است که بخش مهمی از سفرهای مرکز کشور با استان لرستان و خوزستان از طریق جاده گلدشت انجام می‌شود و به همین دلیل یکی از محورهای مهم و پرتردد استان اصفهان و کشور محسوب می‌شود.

مدیریت شهری گلدشت علی‌رغم مشکلات، محدودیت‌ها و کاستی‌ها در کمتر از ۱۰ ماه گذشته با همت و تلاش خالصانه مجموعه شهرداری و پشتیبانی شورای شهر توانسته گامی مؤثر در راستای تحول و پیشرفت شهر بردارد. در گفت‌وگو با محمدمهدی فردوسی، شهردار گلدشت اهم برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در سال جدید را جویا شدیم. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

پتانسیل گلدشت در جذب گردشگری چیست؟

باغ‌شهر گلدشت از دیرباز دارای باغات زیبا و سرسبزی بوده و در تمام فصول پذیرای گردشگران است. میوه‌های فصل این شهر آلبالو، گیلاس، گلابی، زردآلو، توت، به، هلو سبز و قرمز است. در این میان هلوی گلدشت در کشور جایگاه ممتازی دارد و در تمام نقاط ایران به هلو قلعه شاهی مشهور است.

اقدامات شهرداری برای برندسازی محصولات باغی چیست؟

شهرداری در حوزه فرهنگی سعی در تقویت هویت شهری و اتحاد میان محلات دارد. در بخش گردشگری محصول «هلوی قلعه شادی» و «باغات شهر» به عنوان برند شهر گلدشت تعریف شده است؛ بنابراین در راستای ساماندهی بهتر مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی و کمک به برندسازی محصولات باغی شهر، میدان میوه و تره‌بار در مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع دارای ۲۴ غرفه میوه و تره‌بار و شش فروشگاه، با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شد که یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ شهرداری گلدشت است.

تحقق بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به چه میزان بوده است؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گلدشت برمبنای رقم ۱۸ میلیارد تومان بود که تا پایان سال حدود ۴۵ میلیارد تومان وصولی داشتیم و ۲.۵ برابر بودجه از محل اعتبارات ارزش افزوده، اعتبارات دولتی و محلی وصول شد. بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گلدشت با ۲۶۰ درصد افزایش نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای رقم ۴۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۷۰ درصد آن به بخش عمرانی اختصاص دارد.

پروژه‌های در دست اجرای شهرداری چیست؟

شهرداری گلدشت ۹۰ پروژه بزرگ و کوچک طراحی کرده که ۵۰ پروژه در حوزه عمرانی است. مجتمع خدماتی بین‌راهی نگین گلدشت، پردیس سینمایی مهر، بلوار امیر شهید جمشیدیان، ادامه تکمیل بلوار شهید محمد منتظری، مجتمع چندمنظوره قلعه سفید، بهسازی قلعه سفید و مسجد تاریخی امام صادق در دست اجرا است.

طرح‌های شهرداری در حوزه زیرساختی چیست؟

با توجه به نیاز شهر گلدشت به ارائه خدمات رفاهی و قرار داشتن در محور اصلی ارتباطی جاده اصفهان- نجف‌آباد- خوزستان، احداث مجتمع خدماتی بین راهی نگین گلدشت برای خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران ضروری است. این مجتمع در مساحتی به متراژ ۲۴ هزار مترمربع در دست اجرا است.

با توجه به احداث میدان و تره‌بار شهر گلدشت و جمع‌آوری مرکز معاینه فنی قدیمی و نیاز ضروری شهروندان برای استفاده از این مرکز، شهرداری گلدشت در کمتر از شش ماه نسبت به احداث مرکز معاینه فنی مکانیزه اقدام کرد. با احداث این پروژه در بلوار معلم از بار ترافیکی شهر کاسته می‌شود.

احیا و بازآفرینی بافت فرسوده محله قلعه سفید، محله بالا و پایین شهر و محله جعفرآباد در طرح بازآفرینی شهری گلدشت تعریف شده است.

مجتمع چندمنظوره قلعه سفید چه کارکردی دارد؟

نبود ایستگاه آتش‌نشانی، شهرداری گلدشت را بر آن داشت تا با احداث مجموعه اداری قلعه سفید در زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع به این نیاز اساسی شهر پاسخ دهد. با توجه به وسعت ساختمان احداث شده با ایجاد تغییرات در طراحی مجتمع، طبقات اول و منفی یک به مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی اختصاص پیدا کرد و با ۴۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی هنری چیست؟

در راستای توسعه فضاهای فرهنگی هنری شهر و پاسخ به مطالبات اصحاب هنر، تئاتر و سینما تفاهم نامه‌ای میان شهرداری گلدشت و شرکت بهمن سبز وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شد. نخستین پردیس سینمایی شهر در مساحت ۴۸۰ مترمربع شامل سه سالن سینمایی به ظرفیت حدود ۲۷۰ نفر در ابتدای بلوار ابوذر در حال اجرا است.

کد خبر 586802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.