آینده مبهم ستاره خلیج‌فارس/کاهش آسیب‌پذیری در برابر زلزله

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «آینده مبهم ستاره خلیج‌فارس»، «آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در انزلی»، «بخشی‌نگری از آفت‌های نبود توسعه شهرها»، «نصب تابلوهای نام‌گذاری معابر شهری بروجرد»، «کاهش آسیب‌پذیری شهرها در برابر زلزله»، «دولت نگاه مثبتی به شهرهای کوچک ندارد»، «ورود شهرداری فریدون‌شهر به ایمن‌سازی ساختمان‌ها» و «افزایش ۲۶۰ درصدی بودجه شهرداری گلدشت» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

آینده مبهم ستاره خلیج‌فارس

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «آینده مبهم ستاره خلیج‌فارس» بود.

پس از ریزش ساختمان پلاسکو در تهران و متروپل در آبادان، زنگ خطر برای سایر بناها در دیگر استان‌ها به صدا درآمد. مسئولان شهرهای مختلف که بلندمرتبه‌سازی و برج‌سازی را در چشم‌انداز توسعه شهری خود داشتند، به تکاپو افتادند تا بتوانند در مسیر ایمن‌سازی و جلوگیری از حوادث احتمالی قدم بردارند. بیش از ۷۰ ساختمان بلندمرتبه در قزوین وجود دارد که ۸۰ درصد آن‌ها ناایمن است؛ ستاره خلیج‌فارس یکی از این بناها است که با دستور دادستانی پلمب شد.

آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در انزلی

مهدی خلیلی شهردار بندر انزلی گفت: به منظور حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان، طرح ضربتی زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر آغاز شده است.

وی تاکید کرد: سگ‌ها پس از زنده‌گیری با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و حامیان حیوانات، انگل‌زدایی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری شده و در خارج از منطقه مسکونی رهاسازی می‌شوند.

بخشی‌نگری از آفت‌های نبود توسعه شهرها

«بخشی‌نگری از آفت‌های نبود توسعه شهرها» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان در خصوص برنامه هوشمندسازی با بهره‌مندی از سامانه «گلپایگان من»، اظهار کرد: شهرداری گلپایگان هم بر روی بحث اطلاع رسانی با برنامه بالاتری و بهره‌مندی «گلپایگان من» فعالیت‌ها را در حوزه هوشمند سازی شروع کرده تا عکس و تصاویر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات این شهر بخشی‌نگری تمام اداره‌ها و سازمان‌ها است، گفت: در آینده در حوزه هوشمندسازی مراجعه‌ها و هزینه‌هایی که بر دوش بخش‌های مختلف گذاشته می‌شود، به حداقل می‌رسد، لذا بخشی‌نگری می‌تواند یکی از آفت‌های نبود توسعه شهرها باشد.

نصب تابلوهای نام‌گذاری معابر شهری بروجرد

ایرج بابایی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان برای نصب تابلوهای نام‌گذاری معابر، اظهار کرد: شهرداری در راستای یکسان‌سازی و بهبود وضعیت شناسایی معابر، کوچه‌ها و دسترسی آسان‌تر شهروندان، تابلوهای معابر و کوچه‌ها در سطح شهر را نصب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۵۰ عدد تابلو (دیوارکوب و پرچمی) در سطح شهر نصب شده و ادامه عملیات توسط اکیپ مربوطه در دست اقدام است.

دولت نگاه مثبتی به شهرهای کوچک ندارد / تخصیص بودجه به شهرداری‌ها صرفاً برمبنای جمعیت نباشد

«دولت نگاه مثبتی به شهرهای کوچک ندارد» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

شهرهای کوچک زیربنای توسعه پایدار منطقه‌ای هستند و نقش مهمی در پیاده‌سازی برنامه آمایش سرزمین دارند. طی دهه‌های اخیر با تغییر نظام اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، روند رشد و توسعه شهرهای ایران تحت تأثیر قرار گرفت؛ این فرایند خسارات جبران‌ناپذیری به شهرهای کوچک وارد و فشار زیادی بر زیرساخت‌های شهری تحمیل کرده است. معضل اساسی شهرداری شهرهای کوچک، کمبود اعتبار و منابع پایدار درآمدی است؛ شهرداری گوگد نیز با این معضل دست‌وپنجه نرم می‌کند.

ورود شهرداری فریدون‌شهر به ایمن‌سازی ساختمان‌ها

ابراهیم باتوانی شهردار فریدون‌شهر در خصوص ایمنی ساختمان‌های شهری فریدون‌شهر، اظهار کرد: شهرداری فریدون‌شهر با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های لازم برای کنترل کیفیت مصالح تولیدی در تنها کارگاه تولید شن و ماسه و مواد اولیه، سطح ایمنی ساختمان‌ها را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش شده است در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان در دسترس بودن مصالح با کیفیت مطلوب مورد توجه قرار بگیرد. ضوابط نظام مهندسی در تمام ساخت‌وسازهای شهری مطابق ضوابط قانونی مورد تاکید شهرداری و دستگاه‌های مربوطه مورد توجه بوده است.

کاهش آسیب‌پذیری شهرها در برابر زلزله

از دیگر عناوین پربازدید اخبار سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «کاهش آسیب‌پذیری شهرها در برابر زلزله» بود که جزئیات این مسئله توسط کارشناسان شهرسازی تشریح شد.

زمین‌لرزه به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین پدیده‌های ژئوتکنیکی، بیشتر مناطق فلات ایران را تهدید می‌کند. اهمیت مخاطرات زلزله به‌واسطه شدت یافتن روند گسترش شهرها و تمرکز جمعیت و سرمایه در شهرها، بیشتر شده است. تعدادی از شهرهای ایران روی گسل یا در امتداد آن واقع‌شده‌اند، بیشتر این شهرها در طول تاریخ شاهد زلزله‌های مخرب بوده‌اند.

برنامه‌ریزی آمادگی در برابر زلزله، شامل پیش‌بینی نیازهای اساسی و منابع قابل بهره‌برداری در زمان وقوع بحران است. در میان سطوح گوناگون برنامه‌ریزی کالبدی، کارآمدترین سطح برای کاهش میزان آسیب‌پذیری شهرها در برابر زلزله، سطح میانی یا همان شهرسازی است...

افزایش ۲۶۰ درصدی بودجه شهرداری گلدشت

«افزایش ۲۶۰ درصدی بودجه شهرداری گلدشت» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

محمدمهدی فردوسی شهردار گلدشت گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گلدشت برمبنای رقم ۱۸ میلیارد تومان بود. تا پایان سال حدود ۴۵ میلیارد تومان وصولی داشتیم و ۲.۵ برابر بودجه از محل اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات دولتی و محلی وصول شد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گلدشت با افزایش ۲۶۰ درصدی نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای رقم ۴۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که ۷۰ درصد آن عمرانی است.

کد خبر 586721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.