نامه مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان خطاب به سران قوا

مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان در نامه‌ای خطاب به سران قوا، هفت راهکار عملی برای حل مشکلات زاینده‌رود پیشنهاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نامه مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان به سران قوا به شرح زیر است:

«حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حضرت حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه

جناب آقای محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

به حول و قوه الهی شمیم خدمت جهادی از قوای سه‌گانه استشمام می‌شود و روحیه جهادی، تلاش و کوشش شبانه‌روزی و تصمیم‌گیری‌های مهم در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی بیش از پیش امید را فراروی ملت بزرگواری که امام خوبی‌ها آنها را ولی نعمت خود و مسئولان خواندند و فرمودند: (مردم ولی نعمت ما هستند. و ما باید این معنا را در قلبمان احساس کنیم که با این ولی نعمت‌های خودمان رفتاری بکنیم که خدا از آن رفتار راضی) باشد متبلور کرده است.

استان و شهر اصفهان بخشی از رنگین کمان زیبای ایران اسلامی و پاره‌ای پرافتخار از خاک این مرز و بوم است. اصفهانی که از آن شمیم دلنواز سید شهیدان انقلاب اسلامی بهشتی مظلوم و یاور صدیق انقلاب استاد سید علی اکبر پرورش استشمام می‌شود. دیاری که زادگاه آزادمردانی چون شهیدان حاج احمد کاظمی، حاج حسین خرازی، مصطفی ردانی‌پور و عبدالله میثمی بوده است.

امروز (نفس‌های اصفهان) به شماره افتاده است همان سرزمینی که امام عزیزمان در وصف آن گفتند «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید.»

اصفهان را به واسطه استقرار صنایع ملی، برخوردار می‌نامند در حالی که استقرار صنایع مادر نتیجه سیاست‌های کلان و شرایط خاص کشور در دهه‌های پیش و بر اساس آمار توسعه بخش‌هایی از استان بیش از آنکه ناشی از سهم بالا از اعتبارات دولتی باشد، به دلیل ظرفیت‌ها و توانمندیهای استان و سرمایه انسانی آن بوده است و نتیجه استقرار این صنایع آلودگی‌های زیست‌محیطی فراوان است به گونه‌ای که سال‌های سال است شهر اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است.

اگر چه این صنایع اشتغال به ارمغان داشته‌اند ولی استان‌های همجوار نیز از این اشتغال بدون آلودگی زیست محیطی بهره برده‌اند. همین صنایع اصفهان را به یکی از بزرگترین استان‌های مهاجرپذیر تبدیل کرده‌اند و این در حالی است که نگاه ناقص برخوردار بودن اصفهان برخی از مسئولین بدفهم، سال‌ها است استان را از ساده‌ترین امکانات زیربنایی محروم کرده است. اگر روزی روزگاری اصفهان و اصفهانی به آثار باستانی و زاینده‌رودش می‌نازید، امروز نه تنها اصفهانی آب شرب ندارد بلکه خانه و و آثار باستانی و میراث ملی آن با فرونشست زمین تهدید می‌شود.

مسئولین گرامی

بدیهی‌ترین مطالبه مردم شهیدپرور استان جدیت مسئولین در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سفر استانی سال ۱۳۸۰ و اجرای مصوبات شورای عالی آب است.

لذا پیشنهاد می‌شود:

۱- دستگاه‌های اجرایی با سرلوحه قرار دادن اصل شفافیت میزان منابع و مصارف بخش‌های شرب و کشاورزی و صنعت در حوزه زاینده رود را مشخص نمایند و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از برنامه‌های پیش بینی شده در چنبره نگاه قومیتی گرفتار شده است، نهادهای نظارتی بر اجرای مصوبات شورایعالی آب، احیای رژیم حقوقی عادلانه در بالادست و پایین دست و وحدت رویه مسئولین ملی و منطقه‌ای و تخصیص دقیق و صحیح سهم استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد نظارت نمایند.

۲- حل معضل و بحران زاینده‌رود راهکاری به غیر از اجرای مصوبات شورای عالی آب و عملیاتی نمودن اصلی‌ترین روش‌های جریان دائمی زاینده‌رود با تکمیل طرح سد و تونل کوهرنگ ۳ و اجرای طرح بهشت‌آباد ندارد که متأسفانه به دلایل واهی و غیرواقعی متوقف شده است ندارد.

۳- با توجه به اینکه تأمین آب شرب بیش از پنج میلیون نفر از ساکنین استان اصفهان در ۱۵ شهرستان با مشکل جدی مواجه است، در اسرع وقت موانع اجرا و تکمیل سامانه دوم آب شرب برطرف گردد.

۴- بیش از ۱۶ سال است خط لوله انتقال آب زاینده‌رود به استان یزد بدون توجه به پیش شرط تأمین منبع آب از محل چم آسمان و آورد طبیعی رودخانه به اضافه تونل‌های اول و دوم کوهرنگ و تونل چشمه لنگان از میان مزارع کشاورزان حقاًبه دار شرق اصفهان عبور می‌کند.

با عنایت به اینکه طرح انتقال آب شیرین شده خلیج فارس به استان یزد و تخصیص آب به آن استان از طرح خرسان کامل شده است لازم است انتقال آب زاینده رود به آن استان متوقف شود.

۵- با توجه به کاهش میزان بارندگی سالیانه، سایر تخصیص‌های اعمال شده در چهار دهه گذشته نیز در اجرای مواد ۴۴ و ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب بازنگری شده و بسیاری از آنکه در شرایط فعلی موضوعیت ندارد، متوقف گردد.

۶- جاری بودن دائمی زاینده‌رود از سرچشمه تا تالاب گاوخونی نه یک موضوع احساسی و منطقه‌ای بلکه جاری بودن زندگی در شریان حیاتی تمدن چند هزارساله است.

خشک بودن زاینده‌رود در سال‌های اخیر فرونشست زمین در جای جای استان پهناور اصفهان از میراث جهانی و ملی و منازل مردم را با تهدید جدی مواجه کرده است.

شایان ذکر است برخلاف برخی از برداشت‌های غیرکارشناسی، برداشت از چاه‌ها دلیل اصلی فرونشست زمین نبوده نیست زیرا بسیاری از چاه‌ها در حال حاضر خشک شده است.

۷- واقعیت تلخ این است که در روزگاری که از مجاری دیپلماتیک به دنبال حل مشکلات ریزگردهای صحاری حجاز و هورالعظیم عراق هستیم، بواسطه خشک شدن تالاب گاوخونی، منبع داخلی برای پدیده شوم ریزگردها ایجاد شده است و علی رغم نظرات کارشناسی سازمان حفاظت از محیط زیست از این مهم غفلت شده است لذا تسریع در اجرای راهکارهای فوق بسیار حیاتی است.

امنیت ملی فقط انرژی هسته‌ای و موشک و پهباد نیست نخل خوزستان و زمین فرونشسته اصفهان نیز امنیت ملی است. عشایر سخت‌کوش و متدین و صمیمی خوزستان و بختیاری هم همانند کشاورزان بسیجی و انقلابی بی آب شرق و غرب اصفهان امنیت ملی هستند.

امنیت ملی را هم ریزگردهای هورالعظیم تهدید می‌کند و هم ریزگردهای گاوخونی و امروز اهمال در انجام وظیفه و بی‌تدبیری برخی مسئولین در سال‌های گذشته و تداوم نگاه بخشی و قشری‌نگری و قومیت‌گرایی برخی مدیران، امکان تحرکات ضد انقلاب را فراهم نموده است و بستر مناسب شیطنت مزدوران داخلی استکبار جهانی را فراهم آورده است.

در پایان مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان آمادگی خود را برای کمک به مسئولین ملی و استانی و هم‌افزایی اقشار مختلف مردم در جهت حل مشکلات مردم اعلام می‌نماید.

مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان»

کد خبر 586606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.