جزئیات نشست بررسی راهکارهای حمایت از تیم ملی فوتبال

سخنگوی دولت با بیان اینکه نگاه دولت به تیم ملی فوتبال ایران، یک نگاه حمایتی است، به تشریح جزئیات جلسه امروز معاون اول رئیس‌جمهور که با هدف بررسی راهکارهای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان برگزار شد، پرداخت.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، درباره نشستی که امروز درباره راهکارهای حمایت و تقویت تیم ملی فوتبال برای حضور پرقدرت در جام جهانی قطر با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: این نشست با هدف بررسی مسائل و مشکلات تیم ملی فوتبال برگزار شد. پیش از این هم رئیس‌جمهور دستور داده بود از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی استفاده شود. به هر حال جام جهانی یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و فعالیت تیم ملی در جام جهانی برای مردم ما و دولت بسیار مهم است.

وی افزود: پیش از این جلسات متعددی در این حوزه، هم در سطح معاون اول رئیس جمهور و هم در سطح وزیر ورزش، کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال و بازیکنان برگزار شده بود که امروز گزارشی در مورد آنچه در این جلسات گذشته بود توسط وزیر ورزش ارائه شد.

بهادری‌جهرمی تاکید کرد: در این جلسه مشکلات و برنامه‌ها نیز مطرح شد که در مورد آنها به صورت تک به تک بحث شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نگاه دولت در این حوزه، یک نگاه حمایتی است اما مطمئناً امور تیم ملی بر عهده فدراسیون است و خود باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رشد و تقویت تیم ملی فوتبال داشته باشد. دولت هم نگاهش این بوده است که از تمام ظرفیت خود برای حمایت و پشتیبانی از فدراسیون و تیم ملی استفاده کند.

بهادری‌جهرمی درباره مسائل مطرح شده در نشست امروز معاون اول رئیس‌جمهور با وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری بازی‌های تدارکاتی لازم، حل بعضی از مسائل و مشکلات که فدراسیون با آن مواجه است، بحث پخش مسابقات جهانی جهانی و حضور تماشاچیان و مردم از مسائلی بود که در این نشست مطرح شد و موانعی که در مقابل آنها قرار داشت مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا برای حمایت مؤثر و حل مشکلات در حوزه حمایت‌های مالی و در حوزه پشتیبانی‌های بین‌المللی تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: متأسفانه به خاطر مسائل سیاسی منابع فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی در اختیار خود فدراسیون قرار نمی‌گیرد که این نیازمند حمایت بود و دولت اعلام کرد که تمام قد پشت تیم ملی خواهد بود.

بهادری‌جهرمی یادآور شد: پیش از این هم دولت و وزارت خارجه در این راستا فعال بودند که بازی‌های خارجی که مد نظر فدراسیون است برگزار شود.

وی اظهار کرد: به هر حال کار فنی در اختیار خود فدراسیون است اما اگر تصمیم فدراسیون برای انجام بازی‌های تدارکاتی با کشورهای دیگر باشد قرار شد از سوی وزارت خارجه که نماینده آن هم در جلسه حضور داشت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: وقت کم است و همین وظیفه دولت، فدراسیون و همه ما را بیشتر می‌کند. دولت بسیار شفاف اعلام کرد که تمام‌قد پشت تیم فوتبال ایران خواهد ایستاد و هر کاری از عهده دولت بربیاید انجام خواهد داد.

وی گفت: فدراسیون هم باید فعالانه عمل کند مواردی هم که نیاز به حمایت دولت باشد حتماً دولت حمایت خواهد کرد.

بهادری‌جهرمی در رابطه در رابطه با مباحثی که درباره کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان و بحث مربی تیم مطرح می‌شود، گفت: این مباحث فنی طبیعتاً به دولت مربوط نیست و فدراسیون هرگونه تصمیم‌گیری مانند اینکه اگر بخواهد بازی تدارکاتی برگزار کند داشته باشد نباید با مانعی برای عملیاتی کردن آن مواجه باشد. دولت حامی هر تصمیمی است که بتواند به تیم ملی کمک کند و در تقویت تیم مؤثر باشد.

منبع: فارس

کد خبر 586598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.