بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری اراک

معاون خدمات شهری شهردار اراک از بهینه‌سازی مصرف انرژی برق در ساختمان‌های اداری شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرم و افزایش استفاده از انرژی برق، شهرداری اراک صرفه‌جویی در مصرف برق را در دستور کار خود قرار داده است و در این زمینه تذکرات لازم برای صرفه‌جویی در برق نیز به همکاران داده شده است.

وی با بیان اینکه ساعت کاری شهرداری اراک طبق مصوبه دولت از ۷ تا ۱۳:۳۰ است که با توجه به امکان بهره‌مندی از روشنایی نور خورشید در این ساعت نیازی به استفاده از نور مصنوعی در اتاق‌های اداری نیست، افزود: علاوه بر آن نیروگاه خورشیدی احداث شده در شهرداری اراک توان تولید روزانه ۲۰ کیلو وات برق را دارد که برای دیگر مصارف شهرداری از جمله فعالیت سیستم‌های رایانه‌ای به کار می‌رود.

معاون خدمات شهری شهردار اراک تاکید کرد: شهرداری در نظر دارد با تأمین اعتبارات لازم، نیروگاه خورشیدی دیگری در آرامستان اراک احداث کند، البته در حال حاضر این محل از برق اضطراری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری و سازمان آتش‌نشانی اراک دارای دیزل ژنراتور است که در مواقع اضطراری و قطع برق مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ علاوه بر آن تعدادی ژنراتور یدکی خریداری شده است که در انبار مدیریت بحران نگهداری می‌شود تا در شرایط بحرانی با استفاده از آنها مانع از توقف خدمت‌رسانی به مردم شویم.

عسگری گفت: از آن جا که در شهرداری‌های مناطق شرایط لازم برای فراهم‌آوری تجهیزات لازم وجود ندارد، باطری‌هایی در این ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است که در صورت قطعی برق تا دو ساعت امکان استفاده از برق و فعالیت سیستم‌های رایانه‌ای را فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهرداری‌ها یکی از سازمان‌های خدمات‌رسان اصلی در شهر محسوب می‌شود و ساختمان‌های زیادی را در اختیار دارد که مصرف انرژی در آنها هزینه‌های هنگفتی را به این مجموعه‌ها تحمیل کرده است، از همین‌رو اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در اداره مرکزی و سازمان‌های تابعه این مجموعه در شهرهای سراسر کشور، تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های اقتصادی و همچنین ارتقای کیفیت محیط زیست شهری خواهد داشت.

کد خبر 586581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.