۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
جانشین هالند از هلند آمد

سران تیم فوتبال دورتموند، امضای قرارداد با سباستین هالر را به‌عنوان جانشین هالند رسمی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بوروسیا دورتموند سباستین هالر را با قراردادی به ارزش ۳۴.۵ میلیون یورو (۲۹ میلیون پوند / ۳۵ میلیون دلار) از آژاکس به خدمت گرفت.

این مهاجم تنها پس از ۱۸ ماه حضور در باشگاه، قهرمان لیگ اردیویژه هلند را ترک می‌کند و ممکن است به او اعتماد شود تا جایگزین ارلینگ هالند در خط حمله دورتموند شود.

بازیکن ملی‌پوش ساحل عاج، فصل گذشته در ۴۲ بازی در تمام رقابت‌ها ۳۴ گل به ثمر رساند، از جمله ۱۱ گل در لیگ قهرمانان اروپا، رقمی که تنها توسط کریم بنزما و روبرت لواندوفسکی به ثبت رسید.

دورتموند برای هالر چقدر می‌پردازد؟

آژاکس تأیید کرد که دورتموند ۳۱ میلیون یورو (۲۶ میلیون پوند / ۳۲ میلیون دلار) برای این بازیکن ۲۸ ساله پرداخت خواهد کرد. با این حال، طرف آلمانی ممکن است در نهایت ۳.۵ میلیون یورو (۳ میلیون پوند/۴ میلیون دلار) پاداش بپردازد.

مدت قرارداد هالر چند سال است؟

هالر قراردادی چهارساله با تیم بوندسلیگایی امضا کرده است و او را تا سال ۲۰۲۶ در این باشگاه نگه می‌دارد.

این مهاجم به وبسایت تیم جدیدش گفت: ورزشگاه عالی است، اما بزرگ‌ترین ورزشگاه هم، بدون هوادارانش چیزی نیست.

«به عنوان بخشی از خانواده BVB، من نمی‌توانم صبر کنم تا حمایت بیش از ۸۰ هزار تماشاگر را در آینده احساس کنم. امیدواریم در چند سال آینده به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم و بتوانیم با هم جشن بگیریم.»

مدیر ورزشی زنبورها، سباستین کهل در مورد خرید جدید گفت: «بسیار خوشحالیم که توانستیم سباستین هالر را به خدمت بگیریم، یک مهاجم وسط باتجربه که اخیراً در لیگ قهرمانان اروپا هیجان بالایی ایجاد کرده است، اما او بوندسلیگا را به طور خاص می‌شناسد و درک می‌کند. قبلاً کلاس و کیفیت خود را در آنجا نشان داده است.

شرایط کلی، بسیار امیدوارکننده است. سباستین جثه فیزیکی قوی دارد و از نظر بدنی بسیار مقاوم است. با تجربه‌ای که دارد، می‌تواند از بازیکنان جوان هجومی ما حمایت کند. طی صحبت‌هایی که با ما داشت، به وضوح گفت که جاه‌طلبی‌های بزرگی با BVB دارد.»

دورتموند در این تابستان با چه کسانی دیگری را امضا کرده است؟

نایب قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا در فصل نقل و انتقالات تابستانی شدیداً مشغول بوده است. هالر دومین مهاجمی است که به سیگنال ایدونا پارک تغییر مسیر داده است، زیرا این تیم در اوایل این پنجره کریم آدیمی را از ردبول سالزبورگ با قیمت ۳۸ میلیون یورو (۳۲.۵ میلیون پوند/۴۰ میلیون دلار) خریداری کرد. نیکو شلاتربک و نیکلاس سوله، مدافعان میانی نیز به ترتیب از فرایبورگ و بایرن مونیخ وارد تیم شدند. صالح اوزجان به عنوان هافبک از کلن آمد و الکساندر مایر و مارسل لوتکا نیز به جمع دروازه‌بانان پیوستند.

تیم آلمانی هالند را در یک انتقال جنجالی به منچسترسیتی فروخت درحالی‌که استفن تیگز به کلن رفت. در همین حین، اکسل ویتسل به اتلتیکو مادرید پیوست، رومن بورکی به سنت لوئیس سیتی و ماروین هیتز به بازل رفتند. دن اکسل زاگادو نیز پس از پایان قراردادش در تابستان امسال از جمع زنبورها رفته است.

کد خبر 586564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.