توسعه منطقه‌ هوشمند در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، به‌زودی میزبان منطقه هوشمند جدیدی به مساحت ۲۹ هزار متر مربع خواهد بود که قرار است هفت سازه سبز را در مسیر توسعه اهداف کربن صفر در بر گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه جدید هوشمند امارات متحده عربی در شهر مصدر، احداث خواهد شد و با سازه‌های سبز خود، پایداری را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد. پیش از این، مدیران ابوظبی از رسیدن به هدف صفر کربن در شهر تا سال ۲۰۵۰ خبر داده بودند که احداث منطقه هوشمند جدید، رسیدن به این هدف را سرعت خواهد بخشید.

در توسعه منطقه هوشمند جدید مصدر که MC۲ نام خواهد داشت، از تکنولوژی برای پایداری سازه‌ها و افزایش رفاه ساکنان بهره گرفته خواهد شد، ضمن این‌که کسب‌وکار منطقه نیز سازگار با محیط زیست توسعه می‌یابد. احداث این منطقه به‌زودی آغاز خواهد شد و مدیران از تکمیل آن تا سال ۲۰۲۴ خبر داده‌اند.

خلاقان سی‌ان‌سی-لاوالین، شرکت مهندسی و ساخت‌وساز کانادایی مسئولیت طراحی این پروژه را به عهده دارند و این در حالی است که شرکت بین‌المللی Woods Bagot از حمایت خود از طراحی و پیاده‌سازی پروژه خبر داده است. کمپانی معماری Woods Bagot پیش از این نیز طراحی دفاتر مرکزی آژانس انرژی تجدیدپذیر بین‌المللی شهر مصدر را به عهده داشته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

منطقه هوشمند جدید MC۲ تعداد هفت سازه یک منظوره و چندمنظوره را در بر خواهد گرفت که از کاربری‌های مختلف نظیر سکونت و اداری برخوردار خواهد بود. علاوه بر این، یک پارکینگ بزرگ در منطقه احداث خواهد شد که امکانات هوشمند ویژه‌ای را برای کاربران تأمین می‌کند. ساختمان‌های این شهر اولین سازه‌های بدون کربن ابوظبی خواهد بود که بالاترین استانداردهای پایداری شهری در آن‌ها پیاده می‌شود. در واقع، تنها از سیستم‌های تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر در احداث این سازه‌ها بهره گرفته خواهد شد، ضمن این‌که بام دفتر مرکزی آن را به طور کامل پنل‌های خورشیدی به شکل یک سایبان فرا خواهد گرفت.

معماران ادعا کرده‌اند که منطقه هوشمند MC2 میزبان بزرگ‌ترین مجموعه سازه‌های سبز جهان خواهد بود و خواهد توانست گواهینامه لید (استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی) را از آن خود کند.

توسعه منطقه‌ هوشمند در ابوظبی

کد خبر 586549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.