انتشار دهنده تصاویر سوالات کنکور  دستگیر شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی کاربر مجرمی که با استفاده از شبکه اجتماعی اقدام به انتشار سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در فضای سایبر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا جعفری اظهار کرد: در پی رصد صورت گرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا استان، فردی که اقدام به انتشار تصویر از سوالات کنکور سراسری در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کانال در پیام‌ رسان واتساپ کرده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کرد، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان خود کلاهبرداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می‌کنند.

سردار جعفری گفت: ضمن اشراف اطلاعاتی و پی‌جویی‌های فنی پلیس این گونه اقدامات در فضای مجازی مورد شناسایی قرار می‌گیرند و ضمن مسدودسازی، اقدام قضائی علیه متهمان در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی ضمن توصیه به کلیه داوطلبان کنکور در خصوص اینکه « به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند» ؛ از خانواده‌هایشان خواست نظارت بیش‌تری بر عملکرد تحصیلی و سایبری فرزندان خود اعمال کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با شماره تلفن ۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هر چه سریع‌تر تماس بگیرند.

منبع: مهر

کد خبر 586539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.