لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه ۱۴۰۱ در دولت تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه ۱۴۰۱ در جلسه امروز دولت به تصویب رسید که درباره بعضی از مواد قانون بودجه است که آثار تورمی دارد و باید تدابیری برای آنها اندیشیده می‌شد.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز _چهارشنبه پانزدهم تیرماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته گذشته اخبار خوبی داشتیم که منتشر شد، اظهار کرد: خبر خوش تسهیل و تسریع اعطای وام ازدواج را پس از دستور رئیس‌جمهور داشتیم که ظرف ۴۸ ساعت بخشنامه مربوطه صادر شد و همه بانک‌ها مکلف هستند نهایتاً ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک، وام ازدواج را پرداخت کنند.

وی افزود: برخی افتتاح‌ها در مراکز درمانی و بهداشتی داشتیم به ویژه در بعضی استان‌های محروم که البته این افتتاح‌ها تمام نشده و در هفته‌های آینده خبرهای خوش دیگری در این حوزه خواهیم داشت.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: خبر خوشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت در حوزه تخصیص سهمیه اینترنت به دهک‌های پایین جامعه که این عزیزان با مراجعه به سایت مربوطه می‌توانند از آن استفاده کنند.

سخنگوی دولت گفت: در هفته جاری اولین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال ابلاغ شد که این کارگروه هم به منظور حمایت از کسب و کارهای حوزه فضای مجازی در این دولت تشکیل شده بود.

وی درباره مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران، گفت: لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه ۱۴۰۱ در جلسه امروز دولت به تصویب رسید که درباره برخی از مواد قانون بودجه است که آثار تورمی دارد و باید تدابیری برای آنها اندیشیده می‌شد.

آئین‌نامه اجرایی اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت در دولت تصویب شد

بهادری جهرمی آئین نامه اجرایی اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت را دیگر مصوبه جلسه هیئت دولت برشمرد و اظهار کرد: این موضوع سال‌ها از سوی مراجع مختلف نظارتی پیگیری می‌شد که این رابطه باید شفافیت داشته باشد که به شفافیت مالی و سلامت مالی کمک می‌کند. هم آئین‌نامه و هم نمونه و الگوی قرارداد به تصویب هیئت وزیران رسید که این تحول بزرگ در صنعت نفت به اصلاح ساختار بودجه کمک خواهد کرد.

سخنگوی دولت درباره تسهیل سفر زوار عتبات عالیات، گفت: مطابق توافق صورت گرفته در ایام عرفه و اربعین سقف میزان تعداد زواری که می‌توانند روزانه به صورت زمینی و بدون ویزا به عراق بروند افزایش یافته است که به نوعی زوار دچار محدودیت نشوند که با پیگیر رئیس‌جمهوری شاهد تسهیل امکان زیارتی در ایام عرفه باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 586441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.غفار ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    کی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ میشه ؟