انرژی‌های تجدیدپذیر در خدمت کامل شهرداری بوداپست

مقامات محلی بوداپست با توجه به تغییرات آب‌وهوایی و افزایش قیمت انرژی در تلاش هستند تا یک برنامه جامع اقدام برای مستقل کردن پایتخت مجارستان از واردات انرژی ایجاد کنند و تدابیری را برای افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بوداپست در اولین اجلاس انرژی شهر اعلام کردند که اقدامات کوتاه و بلندمدتی را برای مدیریت بحران انرژی در نظر گرفته‌اند. گرگلی کاراچسونی، شهردار بوداپست، اولویت اصلی مدیریت محلی را محدود کردن وابستگی پایتخت مجارستان به واردات انرژی اعلام کرد.

به گفته شهردار، مهمترین اقدامات برای بوداپست افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف شهرداری است. در همین رابطه، کاراچسونی گفت که خدمات عمومی در شهر تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به طور کامل با انرژی تجدیدپذیر کار کند.

به گفته شهردار بوداپست، اقدامات اقلیمی و سرمایه‌گذاری پایدار در بوداپست سال‌ها است که نسبتاً نادیده گرفته شده است و اتخاذ تدابیر فراگیر کار دشواری خواهد بود. وی در عین حال خاطرنشان کرد که وابستگی به واردات انرژی برای مجارستان و پایتخت دیگر پایدار نیست و نیاز به تغییر دارد.

علاوه بر این، کاراچسونی هشدار دارد که میانگین دمای شهر در نیم قرن گذشته به میزان خیره‎کننده‌ای، چهار درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

انرژی‌های تجدیدپذیر در خدمت کامل شهرداری بوداپست

پس از این اجلاس، مقامات محلی چهار پیشنهاد را برای کاهش مصرف انرژی و افزایش تولید محلی انرژی‌های تجدیدپذیر به تصویب رساندند تا بتوانند انرژی بوداپست را مستقل کنند. این پیشنهادات شامل موارد زیر است:

  • تسریع در نوسازی نورپردازی عمومی و تزئینی؛ مقامات می‌توانند زمان روشن شدن کلی آنها را تا دو ساعت کاهش دهند. در تابستان نیز نورپردازی تزئینی تا ساعت ۱۱ شب اعمال بشود.
  • ساختمان‌های عمومی پایتخت در تابستان تا ۲۵ درجه سانتی گراد خنک و در زمستان تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم شوند.
  • سرمایه‌گذاری در ناوگان وسایل نقلیه شهری برای کاهش مصرف انرژی و سوخت و در عین حال تلاش برای افزایش سهم بیشتر در ناوگان برقی.
  • شرکت‌های خدمات عمومی باید تا سال ۲۰۳۰ انرژی خود را تولید کنند و از بازار گسترده انرژی مستقل شوند.

کاراچسونی این واقعیت را تصدیق کرد که این اقدامات به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی برای مجارستان و اتحادیه اروپا پرهزینه خواهد بود.

شهردار بوداپست تاکید کرد که مجارستان هنوز تنها کشور اروپایی است که بسته بازیابی و تاب‌آوری اروپایی خود را دریافت نکرده است و از دولت ملی درخواست کرد تا به نگرانی‌های حاکمیت قانون اتحادیه اروپا در کشور رسیدگی کند.

انرژی‌های تجدیدپذیر در خدمت کامل شهرداری بوداپست

کد خبر 586439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.