رشد ۱۶۵ درصدی اعتبارات زیرساختی صنعت گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۱۶۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، احمد تجری اظهار کرد: ابلاغ اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای طرح‌های زیرساخت گردشگری در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، از نرخ رشد ۱۶۵ درصدی برخوردار شده است.

به گفته این مسئول، مجموع اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در قالب برنامه سیاستگذاری، راهبری و توسعه صنعت گردشگری قانون بودجه ۱۴۰۱ لحاظ و برای اولین بار با این عنوان معرفی شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری مجموعه و نظامی از عناصر به‌هم‌پیوسته به‌شمار می‌آید که در تمام مراحل با هم در تعامل هستند، از این‌رو تأمین زیرساخت‌های اولیه از نقشی حیاتی در فرآیند گردشگری و توسعه آن برخوردار است که منجر به رشد فرابخشی در جامعه میزبان می‌شود و میزان رضایت از زندگی مردم بومی را افزایش می‌دهد. بنابراین وجود زیرساخت‌های مناسب به همراه جاذبه‌ها می‌تواند باعث رونق گردشگری در مناطق مختلف شود.

کد خبر 586390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.