مدیریت شهری به دنبال رفع معضل پارکینگ در شاندرمن است

عضو شورای اسلامی شهر شاندرمن گفت: این شهر پارکینگ خودرو ندارد، در خیابان شعبانپور و حاشیه رودخانه بیش از دو هزار متر مربع زمین متعلق به شهرداری بوده است. با آب منطقه‌ای مکاتبات و هماهنگی‌های لازم انجام شده و احداث پارکینگ در این نقطه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

سیدسجاد راستکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شورای اسلامی شهر شاندرمن، اظهار کرد: تیرهای تلسکوپی شهر شاندرمن چند ماه پیش بر اثر تندباد شکست و با مصوبه شورای اسلامی شهر تیرها تعویض و نوسازی می‌شود.

وی علت شکسته شدن تیرهای تلسکوپی را طول بیش از حد آنها دانست و افزود: با پیمانکار شهرداری هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا تیرهای ۹ متری جایگزین تیرهای ۱۲ متری شود و به منظور تقویت روشنایی معابر نیز چراغ‌های LED روی تیرها نصب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شاندرمن با بیان اینکه در فاز نخست، ۲۰ تیر تلسکوپی جدید از حد فاصل میدان‌های شهدا تا آرش نصب می‌شود، اضافه کرد: برای بلوارهای سطح شهر رنگ به مقدار لازم خریداری شده و اکنون این بلوارها در حال رنگ‌آمیزی است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۶ تن قیر برای لکه‌گیری و ترمیم آسفالت خیابان اصلی و فرعی شهر تهیه شده و عملیات اجرای آن آغاز شده است، افزود: استخر چهار هکتاری ماهیان گرمابی شاندرمن به مدت پنج سال به صورت استیجاری در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و در حال حاضر دو سال از قرارداد آن گذشته، گفت‌وگوهای لازم با این سرمایه‌گذار انجام شده است تا به صورت مشارکتی با شهرداری امکانات گردشگری و تفریحی در این استخر ایجاد شود.

راستکار اضافه کرد: نصب کلبه‌های چوبی و تهیه تعدادی قایق پدالی در استخر برای استفاده شهروندان و مسافران در برنامه کوتاه‌مدت شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار دارد که تا دو ماه آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

توجه مدیریت شهری شاندرمن به درآمد پایدار

وی با بیان اینکه این شهر پارکینگ خودرو ندارد، گفت: در خیابان شعبانپور و حاشیه رودخانه بیش از دو هزار متر مربع زمین متعلق به شهرداری بوده است و با آب منطقه‌ای مکاتبات و هماهنگی‌های لازم انجام شده و احداث پارکینگ در این نقطه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شاندرمن افزود: سرویس‌های بهداشتی بالا و پایین بازار شاندرمن وضعیت نامناسبی دارد و تعمیر و بازسازی چهار چشمه از سرویس‌های منطقه بالای بازار در حال انجام است و تا چند ماه دیگر چهار چشمه سرویس بهداشتی نیز در قسمت پایین بازار احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر شاندرمن با مشکل ترافیک مواجه است، تصریح کرد: احداث پل روی رودخانه "مرغک" شاندرمن برای تسهیل تردد خودروها و کاهش حجم ترافیک شهری، در برنامه بلندمدت شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار دارد، اما اجرای آن نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

راستکار با بیان اینکه پارک جنگلی ۲۷ هکتاری "کفود" یکی از طرح‌های بزرگ گردشگری شهر شاندرمن است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ فاز نخست این طرح به بهره‌برداری رسید و اجرای فازهای بعدی آن به لحاظ تأمین منابع مالی، نیازمند جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، این پارک می‌تواند به درآمدی پایدار برای شهرداری تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 586327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.