فعالیت ۲۵۰ هزار واحد صنفی در اصفهان/ برخی از قوانین سنگی بر سر راه فعالیت اصناف است

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان، گفت: دولت هزینه‌ای برای اصناف نمی‌کند و این واحدها توانسته‌اند به خوبی فعالیت کرده و اشتغال ایجاد کنند. این در حالی است که قوانین دست و پاگیر هر روز اصناف را با مشکلاتی مواجه می‌کند و سنگی در مقابل فعالیت آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول جهانگیری، شامگاه _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱_ در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: آنچه صادرکنندگان استان مطرح کردند، مشکلات کل کشور است و مخصوص استان اصفهان نیست.

وی افزود: ۹ هزار واحد صنعتی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعال است؛ درواقع به‌ازای هر ۲۰ نفر، یک واحد صنفی مغازه، کارگاه تولیدی، کارگاه خدمات فنی و کارگاه خدمات توزیع وجود دارد که ظرفیت اصفهان را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگر دولت به اصفهان توجه و مشکلات آن را حل کند، مشکلات کل کشور رفع خواهد شد. از وزیر صمت خواستاریم برای این استان وقت بیشتری بگذارد.

جهانگیری اضافه کرد: لازم است وزیر صمت در استان اختیارات خود را تفویض کند؛ می‌توان از ایده‌ها و افکار مردم اصفهان در کاهش هزینه‌های بالاسری تولید استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از کارگاه‌های فنی و تولیدی صنفی شهرک امیرکبیر اصفهان برای شرکت بنز آلمان قطعه تولید می‌کنند. دولت هزینه‌ای برای اصناف نمی‌کند و این واحدها توانسته‌اند به خوبی فعالیت کرده و اشتغال ایجاد کنند؛ این در حالی است که قوانین دست و پاگیر هر روز اصناف را با مشکلاتی مواجه می‌کند و سنگی در مقابل فعالیت آن‌هاست.

رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: از وزیر صمت خواستاریم با حذف قوانین دست‌وپا گیر به رونق فعالیت اصناف و فعالان اقتصادی کمک کند.

انتقاد رئیس خانه صنعت و معدن استان از کمبود اختیارات

همچنین سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و، معدن استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: استان اصفهان در دوران جنگ تحمیلی به تنهایی دو لشگر داشت که نشان‌دهنده وفاداری به نظام و همت مردم است. اصفهان بار کشور را به دوش می‌کشد و انتظار می‌رود در موضوع صنعت به مسائل اصفهان توجه بیشتری شود.

وی افزود: نزدیک به ۹ هزار واحد صنعتی در اصفهان فعال است، اما اختیارات این استان بسیار کم است. نباید برای تصمیمات ساده در خصوص معادن اختیارات استان به نحوی کم باشد که همه مسائل استان در شورای معادن کشور مطرح شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان خاطرنشان کرد: جراحی اقتصادی باید در بدنه دولت نیز انجام شود.

کد خبر 586319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.