دولت برای برند ملی منابع لازم را تخصیص دهد/ اصفهان مهد قطعه‌سازی کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: موضوع برند ملی اهمیت قابل توجهی دارد که دولت باید منابعی را به آن اختصاص دهد و در کنار برنامه‌های اصلاح ساختاری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی شامگاه امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه_ در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: موضوع واردات مواد اولیه پتروشیمی توسط صنایع بالادست هزینه تمام شده صنایع نساجی را بیش از ۲۰ درصد افزایش داده است که باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: برای فتح بازارهای صادراتی با استفاده از فرصت به وجود آمده ناشی از پاندمی کرونا به برنامه مستمر و حساب شده‌ای از طرف وزارت صمت نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تصمیمات احساسی ناشی از تغییرات قیمتی مواد اولیه مانع برنامه‌ریزی صادراتی شده است، گفت: با تصمیمات ناگهانی نمی‌توان در بازارهای جهانی به خوبی عمل کرد. اقدامات خوبی در وزارت صمت برای بهبود نظام قیمت‌گذاری انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: صدور فاکتور مکانیزه نشاندهنده اقتصاد شفاف است اما دستورالعمل‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان در نظام قیمت‌گذاری با نظامات امروز تطابق نداشته و باید بازنگری شود.

گلشیرازی با بیان اینکه اصفهان مهد قطعه‌سازی کشور است، ادامه داد: واردات خودرو در قبال صادرات قطعه علاوه بر اشتغال به نفع مصرف کننده نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: برای حضور در بازارهای جهانی به آبرو، نام و برند نیاز داریم. رتبه برند ملی ایران از ارزش‌گذاری برند در سال گذشته از ۳۸ به ۴۷ رسیده است. همچنین در قدرت برند، ایران رتبه ۶۲ جهان را در اختیار دارد؛ موضوع برند ملی اهمیت قابل توجهی دارد که دولت باید منابعی را به آن اختصاص دهد و در کنار برنامه‌های اصلاح ساختاری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اعمال تعرفه بر واردات ماشین‌آلات محدودیت سرمایه‌گذاری و یکی از اشتباهات قانون‌گذاران است که درخواست می‌شود وزارت صمت آن را رفع کند.

کد خبر 586318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.