یار جبهه مقاومت در پشتیبانی آتش

باز هم خبر کوتاه بود و البته تکان‌دهنده؛ رزمنده و جانبازی دیگر از شهر اصفهان پرکشید، «حاج‌مرتضی سمیعی» از یاران نزدیک شهید حاج‌قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک روز بعد از درگذشت حاج‌مرتضی هم کلام با او می‌شوم، هنوز با عروج پدر کنار نیامده، در حالی که کنار مزارش به تنهایی نشسته است، با بغض از مردی می‌گوید که قهرمان زندگی او بوده است.

حاج‌مرتضی سمیعی، سرهنگ بازنشسته سپاه و از توپچی‌های بنام جنگ بود که در عملیات‌های مهمی همچون بیت‌المقدس، رمضان و والفجر ۱۰ حضور یافته و به مقام جانبازی نائل شده بود.

محمدعلی سمیعی، فرزند مرحوم حاج‌مرتضی سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: پدرم شخصیت فوق‌العاده‌ای داشت، کلمات برای توصیف او به یاری نمی‌آیند، اهل خدمت، فراری از شهرت و انسانی پرتلاش که لحظه‌ای برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت (ع) از پای ننشست.

او با بیان اینکه پدرش سابقه ۶۰ ماه رزمندگی را در کارنامه ایثارگری خود داشت، می‌افزاید: پدرم به دلیل تخصصی که داشت، ۱۸ ماه نیز به عنوان نیروی مستشاری در جبهه مقاومت حضور یافت.

سمیعی از عشق و علاقه وافر حاج‌مرتضی به سردار دل‌ها نیز سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: روزهای بعد از شهادت حاج‌قاسم برای پدر خیلی سخت گذشت، سردار را فرمانده کم‌نظیری می‌دانست که فقدانش در جامعه اسلامی به راحتی پر نمی‌شود.

وی سردار محمود چهارباغی و سردار مجتبی شیروانیان را از هم‌رزمان و دوستان صمیمی پدر معرفی می‌کند که به خوبی می‌توانند حاج‌مرتضی را به تصویر بکشند.

سردار چهارباغی در پیام تسلیتی درباره مرحوم سمیعی آورده است: «برادر مرتضی سمیعی از توپچی‌های خوب سپاه بود که هم در هشت‌سال دفاع مقدس، هم در دانشکده توپخانه به عنوان به عنوان استاد جنگ‌افزار و هم در سوریه به عنوان مدافع حرم هر آنچه در توان داشت، برای پیروزی انقلاب اسلامی به میدان آورد و تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان را همگان شاهد بودند.»

اخلاق حاج‌مرتضی بین دوستان زبانزد بود

سردار شیروانیان، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان نیز با بیان اینکه زمان آشنایی‌اش با حاج‌مرتضی سمیعی به دهه هفتاد بازمی‌گردد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: سال ۱۳۷۲ بود که در دانشکده توپخانه سپاه با او آشنا شدم و ارتباط ما با یکدیگر از همان زمان آغاز شد و تا پیش از درگذشت او ادامه یافت.

وی می‌افزاید: حاج مرتضی یکی از اساتید جنگ‌افزار در دانشکده توپخانه بودند و بعدها به دلیل تخصصی که داشت، در جبهه مقاومت حضور یافت و کنار آموزش رزمندگان در بحث پشتیبانی آتش نیز در جبهه مقاومت خدمات قابل توجهی از خود نشان داد.

سردار شیروانیان با بیان اینکه مرحوم سمیعی به صورت داوطلبانه در سوریه حضور یافته بود، ادامه داد: حاج‌قاسم با شناختی که از حاج‌مرتضی پیدا کرده بود، تلاش کرد تا از وجود او در جبهه مقاومت بیشتر استفاده شود.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان همچنین به خصوصیات خوبی که در هم‌رزم قدیمی دیده است، اشاره می‌کند؛ خصوصیاتی که حاج‌مرتضی را شخصیت ممتازی کرده بود.

او با بیان اینکه مرحوم سمیعی یک فرد مخلص، کم‌حرف، خوش‌رو و اهل منطق بود، می‌گوید: حاج‌مرتضی به دلیل خصوصیات ویژه‌ای که داشت، خیلی زود جای خود را در دانشکده توپخانه و بین قدیمی‌ترها باز کرد و همه به عنوان یک فرد آینده‌دار روی او حساب گشوده بودند.

سردار شیروانیان می‌افزاید: اخلاقی که او داشت زبانزد همه دوستان بود، حاج مرتضی در ولایت‌مداری نیز کم‌نظیر بود و جزو کسانی بود که با آگاهی و شناخت، منویات مقام معظم رهبری را دنبال می‌کرد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به آخرین دیدارش با مرحوم سمیعی، می‌گوید: کمتر از ۴۰ روز پیش در جلسه هیئتی که نیروهای توپخانه به صورت ماهانه در مسجد سیدالشهدا برگزار می‌کنند، او را دیدم که مثل همیشه آرام و موقر در گوشه‌ای از مجلس نشسته بود.

کد خبر 586317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.