اختیارات استان‌ها افزایش یابد

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه بانک‌ها وجود دارد، گفت: مبالغ تسهیلات پرداختی بانک‌ها به صنایع به قدری کم است که مشکلی را از سرمایه‌گذاری رفع نمی‌کند، بنابراین محوریت ستون فقرات اداره کشور که در استانداری حاکم است باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا سید رضا مرتضوی، شامگاه امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه_ در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: واگذاری برخی از اختیارات در استان‌ها یکی از مهم‌ترین درخواست‌های فعالان بخش خصوصی و صنایع استان اصفهان است؛ این امکان در استان وجود اصفهان وجود دارد که تصمیماتی گرفته شود که علاوه بر پیروی از سیاست‌های کلی نظام، گره‌گشای مسائل کشور باشد.
وی افزود: روابط بسیار نزدیک مجموعه حاکمیت و بخش مردم به تصمیم‌گیری‌های بلندمدت و پایدار منجر می‌شود، لذا با وجود نگاه‌های متفاوت، در جلسه شورای معادن استان اصفهان تصمیمات خوبی گرفته شد که منجر به دلگرمی بخش خصوصی می‌شود.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه بانک‌ها وجود دارد، گفت: امکاناتی برای پشتیبانی بانک‌ها از صنایع ایجاد شده است، اما مبالغ تسهیلات به قدری کم است که مشکلی را از سرمایه‌گذاری رفع نمی‌کند.
مرتضوی با بیان اینکه محوریت ستون فقرات اداره کشور که در استانداری حاکم است باید به نحوی تقویت شود که در چنین مسائلی استانداری‌ها بتوانند تصمیمات به موقع و متناسب با شرایط بگیرند، اضافه کرد: در قانون بودجه امسال عوارضی برای ماشین‌آلات ورودی به استان‌ها وضع شده است که با مبلغ فعلی ارز نیمایی بسیار سنگین خواهد بود؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال بوده و بیشتر تولیدکنندگان از ماشین‌آلات داخلی استفاده می‌کنند، وضع چنین قوانینی فقط به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط آسیب می‌رساند.
وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات رونق تولید ۶۰ جلسه در استان اصفهان تشکیل شده و تسهیلات پرداختی در همه حوزه‌ها رشد قابل توجهی داشته است، همچنین ارزش صادرات استان نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد کرده است.
استاندار اصفهان با اشاره به رشد اشتغال در استان اصفهان، گفت: برای رشد اقتصادی استان پیشران‌هایی از جمله دهکده لجستیک، منطقه ویژه علم و فناوری، شیمی‌پارک، شهرک طلا، شهرک پوشاک، شهرک فرآوری عناصر معدنی و مناطق ویژه اقتصادی تعریف شده است.
کد خبر 586313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.