اصفهان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد

مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان گفت: به‌رغم اینکه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن به عنوان مادر فولاد کشور در اصفهان قرار گرفته است، اما این کلان‌شهر به ظرفیت‌های فراوان‌تری نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین کمیلی امروز _ سه‌شنبه چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱_ در آئین تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۹ هزار واحد صنعتی وجود داشته و بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است؛ این صنایع برای بیش از ۲۸۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: استان اصفهان سهم ۱۲ درصدی و رتبه دوم کشور تعداد واحد صنعتی، سهم چهار درصدی و رتبه سوم سرمایه‌گذاری بعد از تهران و خوزستان، سهم ۱۱ درصدی و رتبه دوم اشتغال پس از تهران در اختیار دارد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای این استان است.

مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان گفت: بیشتر فعالیت‌های صنعتی اصفهان دانش‌بنیان است که رشد خوبی را رقم زده است و این استان سهم بالایی در تمام عرصه‌های صنعتی در کشور دارد، البته اصفهان ظرفیت رشد صنایع بیش از این را نیز دارد.

وی گفت: به‌رغم اینکه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن به عنوان مادر فولاد کشور در اصفهان قرار گرفته است، اما این کلان‌شهر به ظرفیت‌های فراوان‌تری نیز دارد؛ بیش از ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که ظرفیت بالایی از اشتغال بدون نیاز به سرمایه‌گذاری دولتی ایجاد کرده است.

کمیلی تصریح کرد: اولین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور در اصفهان واقع شده است و ۷۰ واحد دانش بنیان در این شهرک پروانه بهره‌برداری دارد.

کد خبر 586287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.