اختصاص یکی از ظرفیت‌های تولید خودرو برای ساخت تاکسی‌های گازسوز

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به افزایش تولید خودرو برای جایگزینی تاکسی، در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده یکی از ظرفیت‌های تولید خودرو توسط شرکت‌های خودروساز برای ساخت تاکسی‌های گازسوز تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر منطقی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک مجموعه بومی و یک مجموعه با همکاری و مشارکت خارجی تولیدکننده اتوبوس‌برقی وجود دارد که یکی از آنها در اصفهان فعال است و می‌توان از ظرفیت آن در این شهر بهره‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید خودروهای عمومی سبک‌تر، به فناوری مناسبی دست پیدا کردیم که شرکت‌های فعال را حمایت کرده و به کنسرسیوم این حوزه دعوت کنیم؛ به عنوان مثال به‌جای تولید چندین محصول با کیفیت‌های مختلف، یک محصول انتخاب شود تا تمام این شرکت‌ها آن را تولید کنند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان از نظر وجود شرکت‌های فعال در حوزه پهپاد غنی است، باید مکانی را پیدا کرد تا بتوان از فعالیت این شرکت‌ها بهره‌برد و آنها را حمایت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید خودرو برای جایگزینی تاکسی، در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده یکی از ظرفیت‌های تولید خودرو توسط شرکت‌های خودروساز برای ساخت تاکسی‌های گازسوز تخصیص خواهد یافت.

منطقی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت مناسب اصفهان به دلیل وجود شرکت‌های توانمند و تأثیر آن در کشور، آمادگی داریم از این شرکت‌ها حمایت کنیم، تاکید کرد: شهر اصفهان از نظر مدیریت و پیشروی به سمت هوشمندسازی در سطح بالایی قرار دارد که مقدمه آن، فهم موضوع اصلی و قبول آن است، در این صورت هوشمندسازی توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: سیستم‌های مختلفی در زمینه هوشمندسازی در حال پیاده سازی است که اگر اصفهان با همین روند به هوشمندسازی و استفاده از فناوری ادامه دهد، جزو سه شهر برتر هوشمند قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه «حمل‌ونقل پیشرفته و دانش‌بنیان» در اصفهان برگزار می‌شود

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز اظهار کرد: نمایشگاهی با عنوان حمل‌ونقل پیشرفته و دانش‌بنیان تدارک دیده شده که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای به نمایش درآوردن تمام فعالیت‌های انجام شده در این حوزه، برگزار شود.

وی افزود: برای انعقاد تفاهم‌نامه طرح تحول حمل‌ونقل انسان‌محور شهر اصفهان به عنوان شهر پایلوت کشور، بسیاری از دست‌اندرکاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کردند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از موضوعات این تفاهم‌نامه همچون تصادفات و راهکارهای کاهش آن، پارکینگ‌ها، پارک حاشیه‌ای و قیمت‌گذاری در حوزه هوشمندسازی بوده و در اصفهان قابلیت اجرایی شدن دارد، می‌تواند در دیگر شهرهای کشور نیز کاربردی شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد نظر در زمینه ترافیک خودرو است، خاطرنشان کرد: تعدادی شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید خودروهای برقی و هوشمند و اتوبوس‌ها برقی ایده دارند و نیازمند حمایت هستند که لازم است که وزارت صمت از آنها حمایت کند.

حق‌شناس تصریح کرد: با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل همگانی درون شهری همچون اتوبوس، تاکسی، مینی‌بوس و دیگر سیستم‌ها، انتظار می‌رود وزارت صمت نیز همچون وزارت کشور این موضوع را در اولویت قرار دهد؛ رانندگانی که سال گذشته تاکسی ثبت‌نام کردند، هنوز خودروی خود را دریافت نکردند.

وی افزود: در زمینه وسایل پیشرفته همچون پهپادها و حوزه‌های هوایی درون شهری برای جابه‌جایی بار و مسافر انتظار داریم در صورتی که ظرفیت استفاده از آن وجود دارد اقداماتی در نظر گرفته شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: نمایشگاهی با عنوان حمل‌ونقل پیشرفته و دانش‌بنیان تدارک دیده شده است تا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای به نمایش درآوردن تمام فعالیت‌های انجام شده در این حوزه، برگزار شود.

کد خبر 586277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.