واکنش‌های فعلی بازار بیشتر جنبه‌ روانی دارد

یک کارشناس مسئول اقتصادی بابیان اینکه نرخ ارز با تبعیت از دیگر متغیرهای درحال تجربه نوسان اندکی است، گفت: واکنش‌های فعلی بازار نه جنبه اقتصادی بلکه بیشتر جنبه‌ای روانی دارد.

محمدرضا شهنام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازار مجموعه‌ای از فرایندهایی است که به یکدیگر پیوسته و نمی‌توان به‌طور تک‌بعدی به آن نگاه کرد.

وی افزود: نوساناتی که در هفته‌های اخیر آغاز شده است به دلایلی چون ازسرگیری و تغییر محل مذاکرات، فضای مالیاتی، نگرش و فرمایشات مقامات بالا، واکنش‌های کشورهای خارجی، بلوک‌بندی‌های شرق و غرب، پیمان ایران با آرژانتین و… بوده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به عبارتی هرکدام از این متغیرها در روند نرخ ارز تأثیراتی داشته اما درمجموع جنبه روانی تأثیرگذارتر از همه موارد اشاره شده است.

شهنام‌پور در رابطه با تأثیر آزاد شدن ارزهای بلوکه شده بر شرایط ارزی ایران گفت: قطعاً زمانی که ارز بیشتری در کشور باشد بازار، سامان‌بخش‌تر و نرخ آن‌هم کمتر می‌شود اما اینکه این منابع ارزی، تبدیل به درآمدی پایدار شود و تأثیراتی عمیق‌تر بر بازار داشته باشد وابسته به مدیریت صحیح است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ ارز با تبعیت از دیگر متغیرها در حال تجربه نوسان اندکی است اما واکنش‌های فعلی بازار نه از جنبه اقتصادی بلکه بیشتر جنبه روانی دارد.

کد خبر 586261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.