باغ بانوان جدید در تیران احداث می‌شود

شهردار تیران گفت: باغ بانوان و خانواده جدید این شهر در فضایی به وسعت ۱۲ هکتار احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن حجتی امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه_ در نشست عصرانه مدیریت شهری این هفته با حضور دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس، اظهار کرد: باغ بانوان و خانواده با مساحت بیشتر و امکانات و خدمات متفاوت حق جامعه زنان این شهر است و به‌زودی عملیات احداث این مرکز در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه باغ بانوان جدید شهر مساحت کمتری دارد و امکان ارائه برنامه‌های مختلف در آن نیست، تصریح کرد: با ایجاد مرکز جدید امکان توسعه فعالیت‌های ایجاد می‌شود.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: در حال حاضر از فضای موجود امکان بهره گیری وجود دارد و ساعات فعالیت باغ بانوان به منظور افزایش بهره برداری با بررسی جوانب مختلف آن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت تاریخی آسیاب تیران گفت: برای مرمت این مرکز تاریخی با مالکان به توافق نرسیده‌ایم، اما اگر این توافق ایجاد شود از این مکان برای یک فرصت گردشگری و تفریحی استفاده خواهیم کرد.

حجتی تصریح کرد: بازدید از حمام تاریخی شهر نیازمند واگذاری این مکان تاریخی از مالکیت ستاد اجرایی امام به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شهردار تیران با اشاره به برنامه مدیریت شهری در دوره جدید مدیریت شهری تیران، گفت: توسعه شهری را در پاسخ به همه نیازهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی دیده‌ایم و این مقوله در تمام نقاط شهر مورد توجه است و تمرکز در هسته مرکزی و چند منطقه نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در شهر با اختصاص اعتبار ویژه به این حوزه صورت می‌گیرد و در آینده شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی در شهر خواهیم بود، تصریح کرد: بهترین سیستم پایش تصویری را در شهر نصب شده است که این اقدام ضریب امنیت را افزایش داده است.

حجتی تاکید کرد: اعمال جریمه برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی بهترین روش نیست و باید فرهنگ سازی برای قانونمداری داشته باشیم

وی رفع حل معضل سگ‌های بلاصاحب را دغدغه مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: با ایجاد پناهگاه و همکاری مردم در غذا رسانی به این حیوانات در حاشیه شهر و محل‌های نگهداری این حیوانات به جای غذا دادن در سطح شهر حل خواهد شد.

شهردار تیران آسفالت معابر و اصلاح خیابان‌ها را از برنامه‌های پیش روی مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: با گذر زمان این اقدامات انجام می‌شود، اما باید سرانجام پروژه فاضلاب مشخص شود.

وی مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و قوانین شهرداری‌ها در افزایش تعاملات اجتماعی و مطالبه گری به موقع و هدفمند مؤثر دانست و افزود: اجتماعی سازی مسائل و راهکار سنجی برای آن از دل جامعه و نظریه کارشناسی و کارآمد گرایی در تصمیم گیری ها جز مهمترین موضوعاتی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده و در مدیریت شهری هم مورد توجه است.

کد خبر 586260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.