از برادرکشی هولناک تا چاقوکشی مرگبار در عروسی

برادرکشی هولناک، قتل پدر و فرزند هشت ساله در درگیری مسلحانه، چاقوکشی مرگبار در جشن عروسی، بازداشت راهزنان مسلح در اهواز، مرگ دردناک کارگر ۱۸ ساله معدن زیر سنگ، کشف بره میش وحشی زنده در خانه را در بسته خبری حوادث بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوم اردیبهشت گذشته پیکر جوانی به بیمارستان انتقال یافت که آثار زخمی عمیق روی سر وی دیده می‌شد. نزدیکان جوان مجروح درباره ماجرا به کادر درمانی بیمارستان گفتند که او ابتدا سکته کرده و بعد از نیم طبقه ششم ساختمان در خیابان سحر کوی سیدی مشهد در حالی به پشت بام طبقه پنجم سقوط کرده است که میله آهنی در آنجا قرار داشت و سر او به نبشی آهنی برخورد کرد.

با این اظهارات، کادر درمانی بیمارستان شهید کامیاب تلاش خود را برای نجات مرد مجروح به کار گرفتند اما او به علت شدت حادثه، به کما رفت و دیگر نتوانست آنچه را رخ داده، بازگو کند. ۱۲ روز بعد و در تاریخ پانزدهم اردیبهشت تلاش کادر درمانی به نتیجه نرسید و «علی- خ» به دنبال وقوع این حادثه تلخ جان سپرد.

به دنبال انتقال جسد به پزشکی قانونی و در حالی که یکی از برادران علی (متوفی) اصرار داشت که او به خاطر سکته مغزی از کنار لانه کبوتران سقوط کرده است، اما چگونگی وقوع این حادثه مشکوک به نظر می‌رسید از سوی دیگر نیز همسر متوفی با پیگیری‌های مصرانه خود مدعی بود که علی و برادرش احمد دچار اختلافات شدیدی بودند به طوری که چند بار کارشان به مشاجره‌های لفظی و توهین و فحاشی کشیده است.

در همین حال او شاهدی را به دادسرا معرفی کرد که روز حادثه در متن ماجرا قرار داشت و با دیدن صحنه‌ای دلخراش کابوس وار زندگی می‌کرد. این شاهد نیز سخن از یک جنایت وحشتناک گفت که در پشت بام نیم طبقه ششم و در کنار لانه کبوتران رخ داده است.

بنابراین گزارش، هنوز بررسی‌های تخصصی پزشکی درباره علت اصلی مرگ این جوان ادامه داشت که قاضی ویژه قتل عمد مشهد، دستورات ویژه‌ای را برای رصدهای اطلاعاتی نامحسوس صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از افسران کارآزموده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی) وارد عمل شدند و به تحقیق درباره چگونگی وقوع این حادثه هولناک پرداختند.

قاضی صادق صفری پس از گزارش مقدماتی کارآگاهان به نتایجی رسید که نشان می‌داد در پس ماجرای سکته مغزی، جنایتی خانوادگی نهفته است چراکه برخی از نزدیکان متوفی حتی حاضر به کالبدشکافی جسد نیز نبودند. در همین حال گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) و با راهنمایی‌های قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب، به طور مخفیانه محل وقوع حادثه در خیابان سحر ۳۰ را بررسی کردند و به سرنخ‌های مهمی از یک جنایت پنهان رسیدند.

این‌گونه بود که منزل «احمد- خ» (برادر مقتول) در بلوار صبای کوی سیدی شناسایی شد، اما او در منزل مسکونی حضور نداشت. ساعتی بعد با ردزنی‌های پلیسی، محل اختفای وی در خیابان سحر زیر ذره‌بین تحقیقات اطلاعاتی قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی و هماهنگ به دام افتاد.

وی که هرگونه اختلاف و درگیری با برادر خود را انکار می‌کرد در بازجویی‌های مقدماتی خود را عزادار برادرش می‌دانست که به خاطر از دست دادن وی حتی توان سخن گفتن ندارد، اما کارآگاهان که دیگر اسناد انکارناپذیری را در دست داشتند به اظهارات او توجهی نمی‌کردند تا اینکه بالاخره احمد در مخمصه سوالات فنی قرار گرفت و در حضور قاضی صفری لب به اعتراف گشود و گفت: چاقو را چنان بر سر برادرم زده بودم که به سختی آن را از جمجمه او بیرون کشیدم.

همزمان با اعترافات متهم که با پیگیری‌های جدی همسر مقتول نیز همراه بود، مقدمات بازسازی صحنه جنایت در کوی سیدی مشهد فراهم شد و متهم ۳۱ ساله به طبقه ششم ساختمان محل وقوع قتل، انتقال یافت. در ابتدای بازسازی صحنه جنایت، ابتدا سروان عظیمی مقدم (افسر پرونده) توضیحاتی را درباره این پرونده پیچیده جنایی ارائه کرد و سپس با دستور قاضی ویژه قتل عمد، «احمد- خ» (متهم این پرونده جنایی) مقابل دوربین قوه قضائیه قرار گرفت و به تشریح صحنه برادرکشی پرداخت.

وی گفت: با برادرم از مدتی قبل اختلاف داشتیم تا اینکه عصر روز حادثه و در پی یک تماس تلفنی با هم مشاجره کردیم که کارمان به توهین و فحاشی کشید. پس از آن برادرم به محل درگیری در کنار آلونک کبوترها آمد و در نیم طبقه ششم درگیری فیزیکی بین ما رخ داد. من که خیلی عصبانی بودم چاقوی بزرگ آشپزخانه را برداشتم و با آن ضربه‌ای محکم به سرش کوبیدم. طوری که تیغه چاقو در سر او گیر کرد و به زمین افتاد. تیغه را از سر برادرم بیرون آوردم و در حالی که او بر پشت بام طبقه پنجم افتاده بود از آنجا گریختم و موضوع را به برادر دیگرم «م» اطلاع دادم تا برادر مجروح را به بیمارستان برسانند.

اعترافات متهم به قتل در حالی مورد تجزیه و تحلیل‌های قضائی قرار گرفت که بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد اختلاف دو برادر که با یکدیگر شریک کاری در ساخت‌وساز ساختمانی بودند به خاطر مهریه ده‌ها میلیونی بوده است. در همین حال اولیای دم مدعی شدند که علی (مقتول) مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف خانوادگی شده بود و به خاطر اینکه در کشاکش این اختلافات، مبالغ سنگین مهریه به اجرا گذاشته نشود و او به طور قانونی پس‌اندازی در حساب بانکی خود نداشته باشد، مبلغ زیادی را به طور امانت در اختیار برادرش قرار داده بود، اما وقتی اختلافات به پایان رسید و زندگی آن‌ها رنگ شیرین گذشته را یافت دیگر احمد به تماس‌ها وخواسته‌های او برای پرداخت مبلغ مذکور پاسخ نمی‌داد و به همین دلیل اختلافات شدیدی بین آن‌ها وجود داشت که در نهایت به جنایت رسید.

بررسی‌های بیشتر کارآگاهان با دستورات ویژه قضائی برای کنکاش درباره این ادعاها و انگیزه قاتل از برادرکشی همچنان ادامه دارد.

قتل پدر و فرزند ۸ ساله در درگیری مسلحانه

اسدالله معیری، بخشدار بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: علت درگیری مسلحانه شب گذشته در بندر امام خمینی (ره) اختلاف بین مالک و مستأجر بوده است که منجر به فوت دو نفر از همسایگان شد.

وی افزود: علت این واقعه اختلاف بین مالک و مستأجر بوده است که ضارب پس از تخلیه منزل مورد مناقشه به درب منزل مالک در ساعات اولیه بامداد به قصد انتقام‌جویی تیراندازی کرد.

بخشدار بندر امام خمینی (ره) ادامه داد: ضارب به علت اعتیاد هیچ‌گونه کنترلی بر رفتار خود نداشته و برای بار دوم پس از چند دقیقه مجدداً اقدام به تیراندازی می‌کند و اهالی محل که در صحنه حضور داشتند مورد اصابت واقع شدند.

وی خاطرنشان کرد: هویت ضاربان شناسایی شده و عوامل انتظامی به دنبال کشف مخفیگاه آنها هستند. فوت شدگان از اهل شهرستان درود استان لرستان هستند که پیگیر اقدامات انتقال قانونی پیکر این جان‌باختگان به آنجا هستیم.

چاقوکشی مرگبار در جشن عروسی

سرهنگ امیر سبتکی، فرمانده انتظامی سیرجان اظهار کرد: دهم تیرماه در پی اعلام یک فقره نزاع دسته جمعی منجر به قتل در یک مراسم جشن عروسی در یکی از تالارهای پذیرایی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، بدون فوت وقت، واحدهای گشتی به محل وقوع اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه مشخص شد، تعدادی از افراد حاضر در این جشن عروسی با یکدیگر درگیر و یک نزاع دسته جمعی شکل می‌گیرد و دو جوان از ناحیه گردن و شکم با ضربات چاقو مجروح شده و یکی از مجروحان هنگام انتقال به بیمارستان فوت می‌کند و ضارب و تعدادی از عاملان این نزاع نیز فوراً از محل متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی سیرجان ادامه داد: پی‌جویی‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری قاتل و عاملان این نزاع آغاز شد و در این رابطه با تلاش تیم‌هایی از پلیس آگاهی، امنیت عمومی و سایر رده‌ها عامل وقوع قتل و هفت نفر از افراد مشارکت کننده در این نزاع دسته جمعی، شناسایی و طی چند عملیات جداگانه در سطح شهر دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس سیرجان با دستورات تخصصی مقام قضائی برای روشن شدن علت دقیق و چگونگی ماجرا و انگیزه نزاع دسته جمعی در جشن عروسی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، کمتر از ۷۲ ساعت به نتیجه رسید. علت و انگیزه این نزاع دسته جمعی که متأسفانه منجر به قتل شد، اختلاف و درگیری قبلی میان چند نفر و وقوع نزاع بین آن‌ها بوده است که در این رابطه همه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

بازداشت راهزنان مسلح در اهواز

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان، اظهار کرد: به دنبال تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه در یکی از محورهای حاشیه شهر اهواز توسط سارقان مسلح مورد سرقت واقع شدند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل تیم‌های ویژه اطلاعاتی و عملیاتی و تحقیقات گسترده پلیسی در کمتر از دو ساعت اعضای چهار نفره این باند شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیات‌های جداگانه در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: از مخفیگاه‌های متهمان سه دستگاه خودرو سرقتی، تعداد قابل توجهی تلفن همراه و تبلت، کالای خانگی و سه قبضه سلاح جنگی کشف شد. امنیت مردم خط قرمز پلیس است و برای مجرمان به‌خصوص سارقان مسلح که با اقدامات مجرمانه خود باعث سلب آسایش و امنیت شهروندان می‌شوند، هیچ نقطه امنی در استان وجود ندارد و با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مرگ دردناک کارگر ۱۸ ساله معدن زیر سنگ

سرهنگ عباس محمد رضایی اظهار کرد: ساعت ۱۹:۳۱ روز گذشته در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع حادثه ریزش سنگ در یکی از معادن شهرستان، بلافاصله عوامل پاسگاه انتظامی خورهه برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که یکی از کارگران جوان این معدن، در هنگام کار و شکستن و سقوط یک قطعه سنگ به شدت مجروح و جان سپرده است. جسد متوفی با هماهنگی مقام قضائی به سردخانه منتقل، پرونده این حادثه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی ارسال شد.

کشف بره میش وحشی زنده در خانه

نادر سیدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان، اظهار کرد: به دنبال گزارش دوستداران حیات وحش مبنی بر نگهداری یک رأس بره میش در منزلی در کرمان، مأموران اجرایی محیط زیست استان با هماهنگی لازم با مقام قضائی و دریافت دستور قضائی وارد منزل او شدند.

وی ادامه داد: در جریان این بازرسی، یک رأس بره میش زنده کشف و ضبط شد که در این زمینه فرد متخلف دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد. نگهداری از جانوران وحشی در منازل علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان باعث می‌شود این جانوران توانایی بازگشت و بقا در زیستگاه طبیعی خود را از دست بدهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: خرید و فروش، عرضه و نگهداری و حمل و صدور همه جانوران وحشی زنده و کشته و اجزای آن‌ها بدون تحصیل پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع است.

کد خبر 586245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.