طرح نظام‌نامه مدیریت محله نیازمند تغییرات است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باطرح نظام نامه مدیریت محله مخالف هستم.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، ناصر امانی، امروز، در هفتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با طرح نظام‌نامه مدیریت محله، اظهار کرد: امروز بنا داشتم با این طرح مخالفت کنم. البته افرادی که طرح را تدوین کردند حسن نیت داشته و با من مشورت کردند و خودم جز امضاءکنندگان این طرح بودم، اما وقتی کامل شده، بر این باور بودم که کاری را انجام می‌دهیم که دوره گذشته حاضر نبود هزینه آن را بپردازد.

وی ادامه داد: در دوره گذشته علی‌رغم اینکه اعضا موظف بودند رأی دیوان عدالت اداری را اجرا کنند، طفره رفتند و تا آخر دوره با شورایاران همراهی کردند، نباید این اقدام را انجام دهیم، سابقه عملکرد گذشته‌مان نشان می‌دهد که به شورایاران خیلی اعتقاد داشتیم و این سازه را، سازه مولود انقلاب می‌دانیم و نباید اجازه دهیم منحل شود یا فکر کنند طرحی که آوردیم قرار است تکلیف آن‌ها را روشن کند و بگوییم با شما کاری نداریم. مفاد طرح این شائبه‌ای ایجاد می‌کند و طرح نیاز به بازنگری دارد.

وی در واکنش به استناد طراح به ماده ۶۵ برنامه پنج ساله سوم جهت توجیه طرح نظام‌نامه مدیریت محله، تصریح کرد: ماده ۶۵ می‌گوید «شهرداری موظف است در چارچوب محله‌گرایی، تقویت هویت محله‎‌ای و بهره‌مندی از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و اجتماع محور، لایحه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری با تاکید بر نقش شهروندان در شناسایی و رفع مشکلات شهری را تا پایان شش ماهه اول برنامه به شورا ارائه کنند»، اما چیزی که ارائه شده است، این نیست، شما دارید یک ستاد و هیئت امنا راه‌اندازی می‌کنید که مردم حداکثر پنج نماینده دارند و ۱۵ تا ۲۱ نفر از نهادهای حاکمیتی هستند. اگر آن‌ها آمدند و تعدادی از شورایاری‌ها را به عنوان ناظر خود انتخاب کردید تکلیف نهاد شورایاری و سایر اعضا چه می‌شود؟

امانی گفت: این نظام‌نامه اشکال دارد، در ماده ۶۵ مطرح شده که شهرداری برای اینکه بتواند مأموریت‌هایش را بهتر انجام دهد، لایحه‌ای بیاورد که مردم چطور با آن مشارکت کنند، اما اکنون بنا است یک شورای اداری در محله تشکیل دهیم.

کد خبر 586231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.