تایرهای خودرو چه نقشی در تامین ایمنی و کاهش تصادف دارد؟+جزئیات

تایرها از لحاظ تأمین ایمنی بیشترین نقش را در تامین ایمنی خودرو و کاهش تصادف دارد، بنابراین ضروری است که اهمیت بالایی به صحت و سلامت آن‌ها داده شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تایرها از لحاظ تأمین ایمنی بیشترین نقش را در سلامت خودرو و کاهش تصادف دارند، بنابراین ضروری است اهمیت بالایی به سلامت آن‌ها داده شود و یکی از مهم‌ترین نکات درخصوص تایرها عمق آج آن‌ها است.

وی ادامه داد: ارتفاع آج در یک تایر نو بیش از ۹ میلی‌متر است در صورتی که این ارتفاع به کمتر از دو میلی برسد، توصیه می‌شود تایرها تعویض شوند، همچنین ارتفاع آج کمتر از یک و نیم میلی متر موجب ایجاد شرایط ناایمن و لغزندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان درباره محل تایرها در خودرو، گفت: محل تایرها در خودرو حائز اهمیت است و باید آن‌ها را هر پنج هزار کیلومتر به صورت ضربدری تعویض کرد تا تمام آن‌ها به طور یکسان تحت سایش قرار گیرد. از عواملی که می‌تواند باعث ساییدگی نامتوازن یا بیش از حد تایرها شود می‌توان به تعویض غیراصولی تایرها، تنظیم نمودن فرمان و عدم تنظیم چرخ‌ها و ترمزها اشاره کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در مورد تایرها باد آن‌ها بوده و بهتر است وضعیت باد تمام تایرها هر هفته مورد کنترل و بازدید قرار گیرد. اگر فشار باد تایرها تنظیم باشد فرمان‌پذیری مناسب خواهد بود، هنگامی که فشار باد تایر کمتر از حد مجاز باشد، سطح اتصال تایر با زمین به دو طرف عرض تایر منتقل خواهد شد و این قسمت‌ها بیشتر ساییده خواهند شد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: کم بودن باد تایرها، مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش خواهد داد، در صورتی که باد تایر بیش از حد مجاز باشد سطح اتصال تایر با زمین در کمترین حد خود قرار خواهد گرفت، فرمان‌پذیری تایر در چنین شرایطی مختل خواهد شد و این امر بسیار خطرناک است.

کد خبر 586212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.